۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۱۷

دو خبر از رادیو

ناشر «ده طراح صحنه» در رادیو فرهنگ/ شهریار از خاطرات پدر می‌گوید

ناشر «ده طراح صحنه» در رادیو فرهنگ/ شهریار از خاطرات پدر می‌گوید

برنامه رادیویی «چاپ اول» ۲۶ شهریور با ناشر کتاب «ده طراح صحنه» گفتگو می کند همچنین رادیو نمایش هم قرار است ۲۷ شهریور با پخش «ازکوه تراوید» خاطرات شهریار را روی آنتن ببرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آرش سلطانعلی مدیر انتشارات ایده و ناشر کتاب «ده طراح صحنه» در برنامه «چاپ اول» از جزییات و ویژگی های کتاب خود برای شنوندگان صحبت خواهد کرد.

«ده طراح صحنه» دومین کتاب از مجموعه «ده» مروری بر آثار ده تن از چهره های شاخص پیشکسوت و معاصر در طراحی صحنه است که پیام فروتن انتخاب و نگارش آن را بر عهده داشته است.

در بخش «اهل قلم » این برنامه بهاره برهانی کارشناس برنامه ، با سید محمد برهانی نویسنده کتاب حكمت و معرفت در شاهنامه فردوسی گفتگو می کند.

برنامه «چاپ اول» کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که به معرفی تازه های نشر اختصاص دارد این برنامه روزهای شنبه، دوشنبه، پنج شنبه و جمعه ساعت ۱۱:۳۰ پخش می شود.

«چاپ اول» به تهیه کنندگی مریم مقدسی، کارشناسی بهاره برهانی و با اجرای راضیه گردکاهد از رادیو فرهنگ روی موج اف ام  ردیف ۱۰۶ به روی آنتن می رود.

نمایش «از کوه تراوید» ویژه بزرگداشت استاد شهریار از رادیو نمایش

در آستانه روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سید محمد حسین شهریار ، نمایش جدید رادیویی «از کوه تراوید» به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

«از کوه تراوید» نوشته علی دنیوی ساروی به دوران کهنسالی استاد شهریار می پردازد که از خاطرات پدرش در سال های مشروطه می گوید.

این نمایش به کارگردانی مهدی نمینی مقدم و با بازی رحمان باقریان، امیر فرحان نیا، نورالدین جوادیان، علی اصغر دریایی، ایوب آقاخانی، نوشین حسن زاده، مونا صفی، عرفان ابراهیمی و باقر کریم پور به تازگی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است.

«از کوه تراوید» به تهیه کنندگی: ژاله محمدعلی، افکت: نازنین حسن پور و صدابرداری: حیدر صفدری، روز جمعه ۲۷ شهریور ماه ، ساعت ۹:۳۰ از رادیو نمایش پخش می شود.

کد خبر 2917065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha