۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۳۸

امام جمعه بجنورد:

خاطرات دفاع مقدس به موزه‌های تاریخ سپرده نشود

خاطرات دفاع مقدس به موزه‌های تاریخ سپرده نشود

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: نباید خاطرات طلایی هشت سال دوران دفاع مقدس فراموش و به موزه‌های تاریخ سپرده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با بیان این مطلب افزود:دفاع مقدس قطعه درخشانی از ایران اسلامی است که آثاری همچون آرمان خواهی، نهادینه شدن ایثار و از خودگذشتگی، مقاومت و ولایت مداری برای مردم را به همراه داشت.

وی با تاکید براینکه دفاع مقدس به عنوان سرمایه‌ای گرانبها باید به نسل های آینده منتقل شود اظهار داشت: نباید خاطرات طلایی دوران دفاع مقدس فراموش و به موزه های تاریخ سپرده شود.

خطیب نماز جمعه بجنورد گفت: هنرمندان باید در انتقال خاطرات دفاع مقدس کارهای فاخری انجام دهند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها در استان افزود: با نیکوکاری و مشارکت باید نیاز دانش آموزان نیازمند برای رفتن به مدرسه در روز اول مهرماه که اول سال تحصیلی است تامین شود.

وی با اشاره به اثرات و پیامدهای کارهای خیر گفت: انجام کارهای نیک موجب پیشرفت جامعه می‌شود، هرچند که آن کار نیک اندک و ناچیز باشد.

امام جمعه بجنورد همچنین از حضور مدیران دستگاه اجرایی استان به عنوان سخنران قبل از خطبه ها خبرداد و گفت: هرهفته قبل از خطبه های نماز جمعه به منظور رفع مشکلات شهروندان خبر داد و تصریح کرد: باید در سال همدلی و همزبانی اقدامی انجام داد تا مردم بیشتر با مسئولین ارتباط داشته باشند.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین تولید علم و تربیت نیروی کار آمد در کشور را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: امروز انقلاب نیازمند تولید علم و نیروی کارآمد است و آموزش و پرورش در این زمینه نقش مهمی دارد.

وی گفت: باید کرسی های آزاد اندیشی در جامعه دانشگاهی فعال تر شود تا دانشجویان بتوانند به راحتی دیدگاهها و نظرات خود را پیرامون مسائل مهم سیاسی، اجتماعی و ... بیان کنند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به آغاز سال تحصیلی و ورود میلیون ها دانش آموز به مدارس از هفته آینده افزود: به گفته مقام معظم رهبری اقتدار ملی به افزایش علم، اقتصاد شکوفا و نیروی انقلابی نیازمند است.

وی گفت: آموزش و پرورش باید نیروهایی تربیت کند که عالم، متخصص و انقلابی باشند.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار داشت: امیدواریم با انجام اقدامات موثر زمینه های تحقق هرچه سریعتر اهداف سند تحول آموزش و پروش فراهم تر شود.

امام جمعه بجنورد همچنین بااشاره به حادثه اخیر مکه مکرمه گفت: صهیونیست‌ها هر روز گوشه‌ای از دنیای اسلام را مورد حمله قرار دادند و سران عرب هم سکوت مرگبار در مقابل جنایات آنها در پیش گرفتند.

وی تاکید کرد: ما به سخنان مقام معظم رهبری ایمان داریم که فرمودند برخی صهیونیستها گفته اند با توجه به نتایج مذاکرات هسته ای، ۲۵ سال از دغدغه ایران آسوده شده ایم اما ما به آنها می گوییم شما ۲۵ سال آینده را، اصولاً نخواهید دید و به فضل الهی، چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خاتمه ضمن تسلیت رحلت آیت الله خزعلی گفت: آیت الله ابوالقاسم خزغلی عضو مجلس خبرگان رهبری و از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و از یاران باوفا و صدیق حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بود که همواره بر تبعیت از ولایت مطلقه فقیه تاکید داشت.

کد خبر 2918292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha