۶ مهر ۱۳۹۴، ۹:۱۶

معین کریم‌الدینی در گفتگو با مهر:

رقابت «آتلان» امروز در زوریخ/ سوژه‌ام را قربانی نمی‌کنم

رقابت «آتلان» امروز در زوریخ/ سوژه‌ام را قربانی نمی‌کنم

مستند «آتلان» به کارگردانی معین کریم الدینی امروز ۶ مهر ماه در جشنواره فیلم زوریخ به نمایش درمی‌آید.

معین کریم الدینی که قصد داشت پس از ساخت مستند تحسین‌شده «آتلان» مستندی با موضوع اجتماعی را مقابل دوربین ببرد به خبرنگار مهر گفت: از اسفند سال گذشته تا امروز درگیر ساخت فیلم مستندی درباره پسربچه نوجوانی هستم که این پسربچه دارای شرایط ویژه ای است و مدت ها طول کشید که پسربچه و خانواده او را راضی کنم که مقابل دوربین بیایند.

وی ادامه داد: پس از مدت ها انتظار برای راضی کردن پسر بچه و خانواده‌اش برای حضور مقابل دوربین، این‌بار خودم برای ساخت این مستند دچار تردید شده ام چون فکر می کنم بعد از ساخته شدن این مستند و دیده شدنش، زندگی این نوجوان دستخوش نا آرامی می شود. من نمی‌توانم آرامش فعلی این پسر نوجوان و خانواده اش را برای ساخت یک فیلم مستند بر هم بزنم و فکر می‌کنم یکی از وظایف مستندساز کمک کردن به سوژه است نه اینکه او را دچار زحمت کند.

کارگردان «وقتی ابرها پایین می آیند» با اشاره به اینکه یک مستندساز در مقابل موضوعاتی که طرح می کند مسئولیت اجتماعی دارد، گفت: قرار نیست مستندساز دست به قربانی کردن سوژه بزند و چون فکر می‌کنم سوژه مستند جدیدم قربانی فیلمم می شود در ساخت آن دچار تردید شده ام و ممکن از ساخت آن صرفنظر کنم.

این مستندساز که نامزد بهترین فیلم از جشنواره «تی آر تی» ترکیه بوده است در ادامه صحبت های خود با اشاره به جشنواره های پیش رو فیلم «آتلان» گفت: این فیلم در بخش مسابقه فیلم‌های مستند یازدهمین دوره جشنواره زوریخ شرکت دارد که این جشنواره طی روزهای ۲ تا ۱۲ مهرماه ۱۳۹۴ برگزار می شود و طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است فیلم «آتلان» در تاریخ ۶ مهرماه در این جشنواره به نمایش درآید.

کارگردان فیلم «آتلان» در پایان گفت: این مستند سینمایی پیش از این در جشنواره «تی آر تی» ترکیه شرکت کرد و نامزد بهترین فیلم در این جشنواره شد اما با اختلاف اندک عنوان بهترین فیلم را یک مستند دیگر از آن خود کرد. البته خوشحالم که فیلم «آتلان» در این جشنواره برنده نشد چون طبق قانون جشنواره «تی آر تی» حق پخش فیلم برنده شده از آن این جشنواره می شد.

کد خبر 2918646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha