۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۳۸

استاندار قزوین:

توجه به محتوای کتاب در ارتقای فرهنگ مطالعه جدی گرفته شود

توجه به محتوای کتاب در ارتقای فرهنگ مطالعه جدی گرفته شود

قزوین- استاندار قزوین گفت: در تدوین برنامه ها برای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی باید توجه به محتوا در کنار افزایش تعداد کتب و کتابخانه در اولویت قرار گیرد.

 به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی روزبه در اولین جلسه انجمن کتابخانه های استان قزوین که ظهر شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: داشتن نگاه برنامه ای در امور کتابخانه های قزوین حرکت خوبی است که باید تقویت شود تا خروجی کار مناسب باشد.

استاندار بیان کرد: در این حوزه مسائل مهمی باید مورد توجه قرار گیرد از جمله بررسی این که عرضه برخی کتاب ها چقدر مفید و لازم است و سلیقه مخاطب چقدر دستخوش شرایط سیاسی و اجتماعی روز قرار دارد.

وی گفت: برای این که برنامه ریزی ها موفق باشد باید آمار دقیقی از همه حوزه های کتاب داشته باشیم و از ظرفیت های موجود به خوبی بهره برداری کنیم.

قزوین کتابخانه ها

روزبه افزود: در خصوص توجه به محتوای کتب موجود در کتابخانه ها و کتاب فروشی ها نیز باید جدی باشیم و به کیفیت و کمیت محتوای کتب اهمیت دهیم و فقط میزان تیراژ و پرفروش بودن کتاب ها مورد نظر نباشد.

وی ادامه داد: باید در خصوص ساماندهی وضعیت کتاب در استان برنامه ریزی شود زیرا در سطح استان از لحاظ تعداد کتابخانه ها کمبودی نداریم و اگر اطلاعات جامعی در این خصوص جمع آوری کنیم می توان بر اساس آن برنامه ریزی کرد.

روزبه گفت: جلسات انجمن کتابخانه ها هم باید مستمر باشد و جدی گرفته شود و اعضا ضمن بازدید از وضعیت کتابخانه های دستگاه های اجرایی از همه ظرفیت های موجود مطلع شوند.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین استان هم در این بخش تاکید کرد و گفت: مردم نسبت به ارزش و اهمیت کتاب در ایام گذشته توجه خاصی داشتند و آثاری که در دست آنها بود را وقف می کردند و این امر می تواند در جامعه امروز هم رواج پیدا کند.

روزبه اظهارداشت: روش های تشویق به کتابخوانی در مساجد نیز یک شیوه مناسب است که باید رایج شود و در بخش کتاب و کتابخوانی روش هایی که تدوین می شود اثرگذار باشد تا سطح مطالعه در استان را بالا ببرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: باید حرف های نو و جدیدی برای کتابداران بیان شود و از ظرفیت مدارس در آغاز سال تحصیلی استفاده و مطالعه را در میان دانش آموزان تقویت کنیم.

قزوین کتابخانه ها

وی برگزاری جلسات نقد و بررسی ومعرفی کتاب های مختلف را پیشنهاد کرد و اظهارداشت: وجود یک دبیرخانه فعال در امور کتابخانه ها لازم است تا برنامه های تدوین شده اجرایی شود.

روزبه افزود: تعطیل شدن برخی کتاب فروشی ها در استان زیبنده نیست و زنگ خطری برای این منطقه فرهنگی محسوب می شود که باید انجمن این پدیده را پیگیری و برای حل آن راهکار ارائه کند.

وی تاکید کرد: اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری نیازمند برنامه ریزی است و کودکان در سنین پایین باید با فرهنگ کتاب و مطالعه آشنا شوند تا در آینده کارها آسان شود.

کد خبر 2919073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha