۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۴۸

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

۱۳۶ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان خراسان شمالی خریداری شد

۱۳۶ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان خراسان شمالی خریداری شد

بجنورد- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکنون بیش از ۱۳۶ هزار تن گندم مازاد توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی و اتحادیه های تعاون روستایی از کشاورزان این استان خریداری شده است.

عبدالله یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر، از خرید ۱۳۶ هزار و ۶۲۱ تن گندم مازاد از کشاورزان خراسان شمالی خبر داد و افزود: این میزان خرید از ابتدای آغاز خرید گندم از کشاورزان در نیمه خردادماه تاکنون خریداری شده است.

وی اضافه کرد: میزان خرید گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است.

یوسفی افزود: از مجموع گندم خریداری شده از کشاورزان خراسان شمالی در سال جاری، ۱۱۳ هزار و ۹۴۷ تن به صورت مستقیم توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی و ۲۲ هزار و ۶۴۷ تن نیز توسط اتحادیه های تعاون روستایی صورت گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه برای امسال میزان خرید پیش بینی شده گندم ۱۳۰ هزار تن بود، اضافه کرد: این در حالی است که هنوز خرید گندم در یک مرکز در استان ادامه دارد.

وی در مورد پرداخت وجه گندم های خریداری شده از کشاورزان استان نیز، اظهار داشت: تاکنون هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بابت وجه گندم های تحویلی به حساب کشاورزان واریز شده و مبلغ ۸ ۰ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان نیز باقیمانده است.

به گفته وی قیمت هر کیلوگرم خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۱۱ هزار و ۵۵۰ ریال بود اما به علت کیفیت مطلوب گندم استان، میانگین خرید هر کیلوگرم گندم خریداری شده در سال جاری در خراسان شمالی ۱۱ هزار و ۶۴۰ ریال بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که در سال زراعی جاری ۵۵ هزار هکتار از آن زیر کشت گندم آبی رفته بود و ۱۰۳ هزار هکتار نیز به گندم دیم اختصاص داشت.

 

کد خبر 2920652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha