۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۰۴

یوسفی راد:

کشاورزی آذربایجان شرقی با مشکل کمبود شدید آب مواجه است

کشاورزی آذربایجان شرقی با مشکل کمبود شدید آب مواجه است

تبریز- مدیر آب وخاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات کمبود آب در حوزه کشاورزی استان گفت: این مشکل در شهرستان های مجاور دریاچه ارومیه بیشتر به چشم می خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران یوسفی راد سه شنبه در جلسه هماهنگی و توجیه برنامه های مدیریت آب وخاک جهادکشاورزی اظهار داشت: با تمام تلاش در پی گسترش بهره گیری از روش های مصرف بهینه آب و خاک در حوزه کشاورزی هستیم چرا که در کلیه شهرستان ها مشکل کم آبی وجود دارد و در حاشیه دریاچه مشکل حادتر است.

وی ادامه داد: با اعلام برنامه های ستاد احیای دریاچه ارومیه و تبلیغات گسترده برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در چند ماه گذشته چنانکه انتظار میرفت با استقبال کشاورزان روبرو نشد.

یوسفی راد با اشاره به تمایل کم برای اجرای این طرح ها در بین کشاورزان از تشکل های کشاورزی خواست برای کمک به اجرای طرح های آبیاری تحت فشار وکم فشار، افراد شاخصی که سطح پایاب چاه های آنها زیاد است را شناسایی و برای اجرای طرح الگویی در هر روستا معرفی کنند.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: افراد معرفی شده باید حق آبه مورد تایید سازمان آب، سندمالکیت، شناسنامه بهره بردار و آزمایش آب قابل قبول برای اجرای طرح های آبیاری نیز داشته باشند.

یوسفی با اشاره به کمک های بلاعوض دولت برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار گفت: درحال حاضر در باغات شش و نیم میلیون و در مزارع پنج میلیون و برای طرح های کم فشار سه میلیون و دویست هزار تومان به صورت بلاعوض پرداخت می کنیم و مابقی را کشاورزان با استفاده از وام بانکی تامین می نمایند.

کد خبر 2469867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha