۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۵۲

هنرمند موسیقی مقامی خراسان شمالی در فاجعه منا جان باخت

هنرمند موسیقی مقامی خراسان شمالی در فاجعه منا جان باخت

بجنورد- در پی فاجعه منا که منجر به جان باختن تعداد زیادی از زائران خانه خدا شد، بخشی پیشکسوت خراسان شمالی نیز به لقاءالله پیوست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، در پی حادثه تاسف بار ظهر پنجشنبه گذشته در منا، متأسفانه محمد ابراهیم باقری هنرمند اسفراینی نیز با ۷۰ سال سن و ۵۰ سال سابقه هنری جان باخت.

این هنرمند، نوازندگی دوتار را از سن ۲۰ سالگی شروع و با علاقه وافری که نسبت به این هنر داشت مراتب تکمیلی آن را فرا گرفت و از محضر اساتیدی چون مرحوم سلطان‌رضا گلیانی و مختار زنبیلباف بهره برد.

باقری در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی با حضور در رادیو خراسان، قطعاتی حماسی درباره انقلاب اسلامی را اجرا نمود که جزو ماندگارترین آثار وی به شمار می‌رود.

این بخشی هنرمند، علاوه بر نوازندگی از سنین نوجوانی به سرودن اشعار بومی پرداخت و اشعار بسیاری از آهنگ‌های خود را نیز می‌سرود.

استاد محمد ابراهیم باقری در آخرین اثر خود که در آلبوم موسیقی «ایرانم» تولید حوزه هنری خراسان شمالی منتشر شده است، قطعه «کشور من ایران» را با شعر سروده خودش، اجرا کرده است.

حوزه هنری خراسان شمالی ضمن ابراز تأسف عمیق از این فاجعه غمناک که منجر به کشته شدن بیش از ۱۳۵ زائر ایرانی و مفقودی ۳۵۰ نفر دیگر شده است، این مصیبت را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی مد ظله العالی و مردم عزادار ایران اسلامی به ویژه خانواده محترم این هنرمند و جامعه هنری استان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال، برای آن مرحوم رحمت الهی و برای بازماندگان صبر در این مصیبت را مسئلت می نماید.

 

 

 

 

کد خبر 2925058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • جلال قیامی میرحسینی ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
      0 0
      به نظر من با توجه به جنایت های عربستان در یمن حج امسال برای اعتراض باید به وسیله ایران تحریم می شد.
    • حمیدایزانلو ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
      0 0
      خداوند متعال رحمتش کند هنرمند زحمتکشرا خاطراتش و هنرش جاودانه