۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۷

استاندار خراسان شمالی مطرح کرد؛

حمایت استانداری از اجرای طرح های فرهنگی و مذهبی

حمایت استانداری از اجرای طرح های فرهنگی و مذهبی

بجنورد- استاندار خراسان شمالی از حمايت استانداری از اجرای طرح های فرهنگی و مذهبی در شهرستان های مختلف این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اكبر پرویزی صبح یکشنبه در جمع مدیران خراسان شمالی، گفت: تقویت نهادهای فرهنگی و مذهبی در سالم سازی جامعه نقش موثری دارد از این جهت استانداری خراسان شمالی از طرح های فرهنگی و مذهبی در استان حمایت می كند.

وی اظهار داشت: خراسان شمالی افزون بر جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری كه دارد از وجود امامزادگان بسیاری نیز برخوردار بوده و باید از این ظرفیت ها استفاده بیشتری شود.

پرویزی افزود: این در حالی است كه توجه به بقاع و اماكن متبركه خراسان شمالی نیز از جمله برنامه های مهم استان است.

این مسئول با اشاره به اینكه دولت یازدهم به اجرای طرح ها و برنامه های فرهنگی و مذهبی توجه ویژه ای دارد، گفت: طی دوسال فعالیت دولت تدبیر و امید اعتبارات خوبی برای كمك به حوزه های فرهنگی و مذهبی در خراسان شمالی تخصیص داده شده است.

پرویزی اظهار داشت: توجه به حوزه های علمیه، مصلی و مساجد در استان نیز از دیگر اقدامات و برنامه های مهم استانداری خراسان شمالی است.

استاندار خراسان شمالی همچنین از كمك به استقرار روحانیون در روستاها خبر داد و گفت: از منابع دهیاری ها ساختمان های مناسبی در اختیار روحانیونی كه در روستاها مستقر می شوند قرار داده می شود.

وی گفت: خانه های عالم بسیاری در خراسان شمالی احداث شده اما هنوز روحانی مستقر در این مكان ها نداریم.

استاندار خراسان شمالی همچنین بر ارتباط بیشتر امام جماعت با مردم تاكید كرد و افزود: ارتباط بیشتر مردم با امام جماعت و روحانیون تنها با برپایی نماز و مسجد رفتن محقق نمی شود بلكه باید با جلب اعتماد مردم و مردمی بودن این ارتباط را بیشتر كرد تا فعالیت تبلیغی مؤثرتر باشد.

کد خبر 2925697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha