۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۴۷

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان:

همه شهرستان های استان زنجان مرکز دیالیز دارند

همه شهرستان های استان زنجان مرکز دیالیز دارند

زنجان- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: در تمام شهرستان های استان مرکز ارایه خدمات دیالیز دایر است و شرایط انجام عمل پیوند کلیه هم در استان فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا بیگلری با بیان اینکه ظهر سه شنبه در نشست مجمع عمومی اعضای کمیته‌های ده‌گانه با هیئت معتمدین انجمن بیماران کلیوی در حاضر استان تحت پوشش کامل دیالیز است تاکید کرد: لازم است فعالیت خیریه ها در استان هدفمند و هم افزا انجام شود.

بیگلری از درمان ۲۰ درصدی ناباروری در استان با احداث مرکز درمان ناباروری خبر داد و افزود: در حال حاضر هزار تخت بیمارستانی در استان مورد نیاز است که جزو اولویت مهم نظام سلامت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه خیرین انسانی ترین وجه انسانیت را به نمایش می گذارند، افزود: کار خیرینی که  در حوزه سلامت وارد می شوند بسیار ستودنی است.

بیگلری ادامه داد: با توجه به اولویت های دولت در حوزه سلامت و اینکه فعالیت در عرصه سلامت تنها بر عهده دولت نیست. 

همچنین مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان گفت: در مجموع یک هزار و ۳۵۰بیمار کلیوی تحت پوشش این انجمن هستند که از این تعداد ۶۲۰ مورد پیوند کلیه، ۳۲۰ بیمار تحت دیالیز و ۴۱۰ بیمار در سطح مراقبتی هستند.

محمدرضا طهماسبی درمان، حمایت  و آموزش و پیشگیری را سه رکن اساسی انجمن حمایت از بیماران کلیوی عنوان کرد و در ادامه از ورود انجمن در راستای پیشگیری، آموزش و درمان بیماران مبتلا خبر داد.

طهماسبی اولویت اصلی فعالیت های انجمن حمایت از بیماران کلیوی را درمان دانست و افزود: تنها راه و اساسی درمان بیماران کلیوی پیوند کلیه است.

وی ضمن اشاره به ۶۲۰ پیوند موفق کلیه برای بیماران کلیوی و بازگشت آنها به چرخه زندگی طبیعی افزود: در حال حاضر اهمیت نیاز های معیشتی و تحصیلی بیماران و خانواده های آنها بیش از پیش احساس می شود و در راستای کمک به خانواده بیماران از طریق بانک ها و کمک های مردمی انجمن اقدام می شود.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان گفت:همایش علمی- تخصصی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی زنجان در تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان همزمان با هفته مقابله با بیماری های کلیوی برگزار می شود همچنین سی کارگاه های آموزشی برای بهورزان، بهیاران و مروجین سلامت برپا می شود.

طهماسبی بیماری کلیوی را بیماری خاموش خواند و شناسایی بیماری در اولیم مراحل را اقدامی ضروری و لازم دانست.

وی در ادامه به  تحت حمایت بودن ۱۳۵۰ بیمار کیلوی توسط موسسه حمایت از بیماران کلیوی اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۳۲۰ نفر دیالیزی و ۴۱۰ نفر تحت درمان مراقبتی هستند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان گفت: در آینده ای نزدیک در شهرستان سلطانیه مرکز خیریه دیالیز افتتاح خواهد شد.

کد خبر 2927715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha