۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۴۲

مدیرکل كانون پرورش فكری خراسان شمالی:

شكل گیری شادمانی بین كودكان نیازمند توجه جدی است

شكل گیری شادمانی بین كودكان نیازمند توجه جدی است

بجنورد- مدیرکل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: با توجه به شرایط جامعه امروزی، شكل گیری شادمانی بین كودكان، نیازمند توجه جدی والدین و دستگاه های اجرایی فرهنگی است.

منیر صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: كودكان بنیادی ترین بخش جامعه و مهم ترین دارایی و سرمایه ای هستند كه آینده و فردای ما در گرو امروز آنها است.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط و نیازهای جامعه امروزی شكل گیری شادمانی بین كودكان نیازمند توجه جدی از سوی والدین و دستگاه اجرایی فرهنگی در استان است.

صادقی گفت: شكل گیری شادمانی در بین كودكان می بایست به دور از هرگونه دغدغه و بدون توجه به اینكه در چه طیف و سطحی از جامعه قرار دارند، صورت بگیرد.

به گفته وی باید به نیازهای فرهنگی و اجتماعی كودكان به عنوان یك شهروند توجه شود و کاستی های و کمبودهای موجود در این زمینه برطرف شود.

صادقی با اشاره به اینكه با دنیای مدرنیته امروزی بیشتر كودكان دچار اختلالات روحی و عاطفی می شوند، اظهار داشت: كودكانی كه والدین تحصیل كرده دارند بیشتر از سایر كودكان دچار اختلالات روحی، روانی و عاطفی هستند.

وی با تاكید بر تربیت صحیح كودكان از سوی والدین در هر شرایطی تصریح كرد: نباید كودكان بیش از حد مورد غفلت واقع شوند بلکه لازم است والدین در تربیت كودكان دقت و زمان بیشتری صرف كنند چراكه اگر كودكی منزوی، باهوش، موفق و ... می شود نشان از تربیت والدین است.

مدیرکل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان خراسان شمالی همچنین با اشاره به هفته ملی كودك گفت: در این هفته از سوی دستگاه های فرهنگی استان برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده اما باید توجه داشت كه برگزاری این برنامه تنها به صرف معرفی دستگاه ها نیست بلكه بخش اصلی توجه به كودكان است.

کد خبر 2928649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha