۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴

درخواست قدیراف از پوتین و احتمال اعزام نیروی زمینی به سوریه

درخواست قدیراف از پوتین و احتمال اعزام نیروی زمینی به سوریه

رئیس منطقه چچن از رئیس جمهور روسیه خواست تا با اعزام نیروهای چچنی به سوریه موافقت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هر چند پیشتر «ولادیمیر پوتین» اعلام کرده بود که اعزام نیروهای زمینی به سوریه منتفی است اما راشاتودی از درخواست «رمضان قدیراف» از «ولادیمیر پوتین» برای موافقت با اعزام نیروهای چچنی به سوریه خبر داده است.

به گفته قدیراف افرادی که قرار است به سوریه اعزام شوند قسم خورده اند که تا انتها در مبارزه با تروریسم حضور داشته باشند. قدیراف در حالی این درخواست را مطرح کرده که تعدداد قابل توجهی از تروریست های حاضر در سوریه را چچنی ها تشکیل می دهند.

علاوه بر آن درخواست رهبر چچن در حالی مطرح می شود که یک مقام ارشد نظامی روسیه روز شنبه اعلام کرد، که نیروی هوایی این کشور در ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۶۰ عملیات هوایی علیه مواضع «داعش» در خاک سوریه به اجرا گذاشته است.

«ژنرال آندره‌ای کارتا پولوف» گفت بیش از ۵۰ نقطه از مواضع «داعش» در این عملیات هدف قرار گرفته و موجب کاهش نیروهای نظامی این گروه شده است.

به گفته این مقام نظامی، روسیه قبل از انجام این حملات، آمریکا را مطلع کرده و هشدار داده است که هواپیماهای ائتلاف در حوزه عملیاتی روسیه وارد نشوند.

ژنرال کارتاپولوف می‌فزاید، ایالات متحده تائید کرده است که هیچ نقطه غیر نظامی در این عملیات هدف قرار نگرفته است. روسیه در نظر دارد بر حملات خود شدت بخشد.

مقامات نظامی روس می‌گویند حملات هوایی این کشور توان نظامی داعش، را به شدت تضعیف کرده است.

کد خبر 2931222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha