۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۹

ادعای یک رسانه آلمانی درباره اعزام جدایی طلبان اوکراین به سوریه

ادعای یک رسانه آلمانی درباره اعزام جدایی طلبان اوکراین به سوریه

یک رسانه آلمانی با اشاره به برقراری آتش بس در مناطق جدایی طلب اوکراین، مدعی شد که احتمال دارد این جدایی طلبان به سوریه اعزام شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دویچه وله با ذکر این ادعا در ادامه می نویسد: اتمام جنگ در مناطق جدایی طلب اوکراین موجب شده تا افرادی که در یک سال گذشته در این مناطق در حال جنگ بودند به نوعی احساس کسالت کنند از همین رو از اعزام این افراد به سوریه برای کمک به نیروهای روسی سخن به میان آمده است.

اما «پاول فلگن‌هاوئر» کارشناس نظامی روسیه، این احتمال را منتفی می‌داند. وی پیوستن چند شورشی به واحدهای بشار اسد را اعزام واحدهای ارتش به سوریه ارزیابی نمی‌کند.

فلگن‌هاوئر به این اشاره می‌کند که در دونباس مبارزینی که شیعه‌مذهب باشند و بخواهند علیه افراطی ها بجنگند، وجود ندارند و می‌گوید اعزام جنگ‌جویان مسیحی‌ به سوریه نیز منطقی نیست: «چون در غیر این صورت این افراد به عنوان مسیحی مورد حمله تمام جناح‌هایی قرار خواهند گرفت که با هم در حال جنگ هستند.»

این وضعیت در حالی است که در هفته گذشته نیز «رمضان قدیراف» رهبر چچن، خواستار موافقت روسیه با اعزام نیروهای چچنی به سوریه برای مبارزه با تروریست ها شده بود.

کد خبر 2936734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha