۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۱

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد:

مسکو پیشنهاد آمریکا برای همکاری علیه داعش را بررسی می کند

مسکو پیشنهاد آمریکا برای همکاری علیه داعش را بررسی می کند

وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه در بیانه ای از امکان قبول پیشنهاد آمریکا مبنی بر همکاری میان مسکو و واشنگتن در جنگ علیه داعش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، بیانیه امروز وزات دفاع روسیه در حالی صادر می شود که در روزهای گذشته روسیه پیشنهاد داده بود که واشنگتن و مسکو گفتگوهای تازه‌ای را در مورد حملات هوایی در سوریه انجام دهند. مذاکراتی که هدف اولیه از آن جلوگیری از برخوردها میان جنگنده‌های دو طرف عنوان شده است.

در همین رابطه یک مقام ارشد ایالات متحده می‌گوید که روسیه خواسته تا گفتگوها انجام شود، اما زمان مشخصی برای آن تعیین نکرده است.

گزارش‌ها و گفته‌های مقامات دو کشور حاکی از آن است که آنها همچنان با «بدگمانی» به نتیجه مذاکرات می‌نگرند.

شبکه خبری روسی «راشا تودی» از قول آناتولی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه، نقل کرده است که «متاسفانه، ایالات متحده [پیشنهاد] همکاری ما را محدود به مسائل تکنیکی، بین خلبان‌ها، طی انجام ماموریت در سوریه، کرده است».

اما همین گفته‌ها نیز با واکنش محتاطانه مقامات آمریکایی روبه‌رو شد.

به نوشته روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست، مقامات آمریکایی می‌گویند خواستار دیداری فوری برای رفع نگرانی‌های امنیتی هوایی هستند. اما تاکید کرده‌اند که همچنان، پیشنهاد مسکو برای همکاری علیه گروه داعش را، «غیر واقعی» می‌بینند.

پیتر کوک، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده، گفته است واشنگتن در انتظار پیشنهاد رسمی‌ مسکو و آگاهی یافتن از جزئیات آن است. پنتاگون گفته نیز اعلام کرده که آماده دیداری در «اسرع وقت» است.

آناتولی آنتونوف، پیشتر گفته بود یک کنفرانس ویدئویی بین دو طرف، در مورد «ایمنی» خلبان‌ها در اول اکتبر (هفته پیش) انجام شده بود، اما بهتر است اگر «دوستان ما پیش ما بیایند و ما رو در رو به گفت‌وگو بنشینیم».

این وضعیت در حالی است که پیمان آتلانتیک شمالی به تازگی به روسیه در مورد نقض حریم هوایی ترکیه، که خود از اعضای این پیمان است، هشدار داده است.

دبیر کل ناتو نیز روز ۱۴ مهر ماه گفت ورود جنگنده‌های روسیه به حریم هوایی ترکیه «غیرعمدی نبوده است».

کد خبر 2934131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha