۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۸

اداره كل منابع نهاد اعلام كرد؛

ارسال آثار مرحله اول انتخاب كتابداران آغاز شد

ارسال آثار مرحله اول انتخاب كتابداران آغاز شد

اداره كل منابع نهاد در اطلاعيه‌ای از آغاز ارسال آثار مرحله اول انتخاب كتابداران به كتابخانه‌های عمومی سراسر كشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور، اداره كل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در اطلاعيه‌ای با اشاره به پايان يافتن كار خريد منابع انتخاب شده توسط كتابداران، اعلام كرد: فهرست منابع انتخاب شده شامل ۷۸۰ عنوان كتاب از بيش از ۱۳۰ ناشر بود كه پس از ارسال درخواست خريد به ناشران، ناشرين عمده عناوين مورد درخواست كتابداران را كه موجود داشتند، مطابق تعداد مورد نياز تحويل نهاد دادند.

در ادامه اين اطلاعيه اضافه شده است: كتاب‌هايی كه فرآيند ارسال آن ها آغاز شده، در موضوعات گوناگون است كه ۱۶۱۱۷۰ نسخه را شامل می شود و پس از بسته‌بندی به تفكيك كتابخانه‌ها جهت ارسال تحويل پست می شوند.

در بخش ديگری از اين اطلاعيه ضمن اشاره به پيگيری های مستمر اداره كل منابع جهت آماده‌سازی منابع چنين آمده است:‌

به محض پايان يافتن طرح انتخاب كتابداران، فرآيند سفارش منابع از ناشران آغاز شد كه با توجه به متفاوت بودن منابع درخواستي هر كتابخانه، كار آماده‌سازی آنها با دشواری بيشتری همراه بوده است. با اين حال علی رغم همه مشكلات، تلاش شد در حداقل زمان ممكن فرآيند خريد و آماده‌سازی پايان يابد و كتاب‌ها جهت استفاده اعضاء در قفسه كتابخانه‌های عمومی كشور قرار گيرند.

مرحله اول طرح انتخاب كتابداران، از محل صرفه‌جويی عدم شركت نهاد كتابخانه‌ها در نمايشگاه بين‌المللی كتاب سال جاری و از ۵ خرداد در سراسر كشور آغاز شده و هم‌اكنون شاهد به ثمر رسيدن اجرای طرح در كتابخانه‌های عمومی نهاد و ارسال كتاب‌های انتخاب شده توسط خود كتابداران هستيم. در اين طرح با استفاده از نرم‌افزار سامان، عناوين رصد شده در نمايشگاه كتاب، به معرض انتخاب كتابداران گذاشته می شود.

کد خبر 2934186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha