۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۲۸

آیت‌الله شاهچراغی تأکید کرد:

مذاکره با آمریکا بی‌فایده است/عده‌ای جاده‌صاف‌کن دشمن شده‌اند

مذاکره با آمریکا بی‌فایده است/عده‌ای جاده‌صاف‌کن دشمن شده‌اند

سمنان- نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه سمنان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مذاکره با آمریکا را بی‌فایده و عامل نفوذ این دشمن همیشگی به کشور دانست و گفت: ضررهای مذاکره با آمریکا بیشتر از فواید آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمنان با اشاره به ضررهای فراوان مذاکره با آمریکا و نفوذ این دشمن همیشگی اسلام و ایران بر کشور افزود: باوجود هشدارهای مقام معظم رهبری درباره نفوذ آمریکا بازهم عده‌ای خود را به خواب‌زده و جاده‌صاف‌کن ورود آن به کشور شده‌اند.

وی گفت: چرا باید تلاش کنید دشمنی که ملت ایران از در بیرون کرده‌اند، از پنجره وارد کشور کنید و کشور را زیر سلطه دشمنان ببرید؟

به گفته خطیب جمعه این هفته سمنان آن عده بی‌فکری که می‌گویند امام حسین (ع) با عمر سعد مذاکره کرد پس ما هم باید با آمریکا مذاکره کنیم، هنوز نمی‌دانند مذاکره در روزگار ما نوعی دادن و گرفتن است درحالی‌که مذاکره امام حسین (ع) برای گرفتن چیزی نبود، نصیحت و تهدید بود.

شاهچراغی با اشاره به فاجعه منا و کشته شدن هزاران حاجی از کشورهای مختلف آن را از بی‌تدبیری دولت عربستان خواند و عنوان کرد: اگر حمله حیدری و تهدید رهبر انقلاب نبود یقینا این دولت دون و حقیر اجازه بازگشت پیکر جان‌باختگان حادثه را نمی‌داد و همان‌گونه که می‌خواست با برنامه‌ریزی‌های شیطان صفتانه خود ماجرا را به اتمام می‌رساند ولی رهبر انقلاب و جایگاه ولایت وی در جامعه جهانی این قدرت را از دولت بی‌کفایت عربستان گرفت.

وی استقبال ایران از تحولات سوریه را نیز موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: داعش هم مانند رژیم اشغالگر قدس غده سرطانی است که باید هر چه زودتر سرنگون شود هرچند از هم‌اکنون روزگار سیاهی برای آن پیش بینی می شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به نام‌گذاری دهه اول ماه محرم به‌عنوان دهه امربه‌معروف و نهی از منکر، خواستار مشارکت بازاریان، دانشگاهیان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در اقامه این فریضه شد و اظهار داشت: ماه محرم و صفر سرمایه عزت و شرف مسلمانان است و مداحان و نوحه‌سرایان نباید از بیان اهداف واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) غافل شوند.

شاهچراغی در خاتمه به‌روز خانواده اشاره کرد و خاندان عصمت و طهارت را بهترین الگوی خانواده‌ها دانست و از حضور مردم در تشییع دو جان‌باخته استان سمنان در حوادث منا، حجت‌الاسلام نصرت‌الله واحدی دامغانی و جانباز علی صرفی از مردم قدردانی و به خانواده‌های آنان تسلیت گفت.

کد خبر 2936453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha