۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۱

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی:

پروژه های سفر رهبری به خراسان شمالی ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند

پروژه های سفر رهبری به خراسان شمالی ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند

بجنورد- مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر پروژه های سفر مقام معظم رهبری به این استان به صورت میانگین ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

یزدان عنبری در گفتگو با خبرنگار مهر، با گرامیداشت نوزدهم مهرماه، سالروز سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در سال ۹۱، به آخرین وضعیت پروژه ها و طرح های مصوب عمرانی این سفر بابرکت پرداخت و افزود: در سفر رهبری به خراسان شمالی در مجموع ۵۷۱ پروژه با اختصاص ۵۶۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد و بر اساس برنامه قرار بود تمامی این طرح ها تا پایان سال ۹۵ به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه مجموع طرح های مصوب سفر رهبری به خراسان شمالی در حال حاضر به صورت میانگین ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اضافه کرد: در بخش گازرسانی چهار پروژه کلان از جمله احداث خط لوله انتقال گاز صفی آباد به بام، انتقال خط گازرسانی راز و غلامان، تقویت خط شبکه گازرسانی استان و گازرسانی به ۴۱۰ روستای فاقد گاز استان از جمله طرح های مصوب سفر رهبری بود که اکنون مراحل پایانی کار را طی می کنند.

عنبری اظهار داشت: همچنین آسفالت راه ۳۴ روستا برخی دیگر از طرح های مصوب این سفر بودند که اکنون عملیات راه سازی این روستاها با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در دست اقدام است.

وی ادامه داد: اجرای ۱۹ پروژه آبرسانی، مجتمع آبرسانی و توسعه شبکه آب در حوزه روستایی استان همچنین بیمارستان های ۳۲۰ تختخوابی بجنورد و بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی شیروان برخی دیگر از طرح های مصوب سفر رهبری به خراسان شمالی بودند که اکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بیمارستان ۳۲ تختخوابی آشخانه هم که سال گذشته تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

عنبری تصریح کرد: اجرای پروژه های پل غیرهمسطح شهدا، کمربندی ۶۲ متری، جمع آوری آب های سطحی و تکمیل و تجهیز کشتارگاه صنعتی در شهر بجنورد از دیگر طرح هایی بود که در سفر رهبری برای آنها اعتبار مصوب شد و اکنون پروژه پل غیرهمسطح چهارراه شهدای بجنورد آماده شده و با عنوان پل نوزدهم مهرماه، در سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه پروژه چهاربانده کردن محور بجنورد- جنگل گلستان از دیگر طرح های مصوب سفر رهبری بود، افزود: ردیف اعتباری این پروژه در سفر رهبری از محل سهم اعتبارات ملی به مبلغ ۸۰ میلیارد تومان مصوب شد اما متاسفانه اعتباری از ردیف ملی به این پروژه اختصاص نیافت که در سفر رئیس جهور به استان با طرح این موضوع، تصمیم گرفته شد تا ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و تکمیل این پروژه اختصاص داده شود.

عنبری اظهار کرد: البته اجرای برخی از پروژه های مصوب سفر رهبری با کمبود اعتبار روبرو شدند اما این موضوع در سفر اخیر نماینده دفتر معظم له مطرح و برای تزریق و ترمیم اعتبارات برای ادامه پروژه ها موافقت شد.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی نوزدهم مهر ماه سال ۹۱ به استان خراسان شمالی سفر کردند و در مدت حضور هشت روزه خود در این استان، علاوه بر دیدار و سخنرانی در جمع مردم بجنورد، به شهرستان های اسفراین و شیروان نیز سفر کرده و در جمع مردم ولایت مدار این دو شهرستان هم به ایراد سخن پرداختند.

این سفر افزون بر برکات معنوی حضور معظم له، ۲۰۰ مصوبه شامل هزار و ۶۱۳ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی برای استان خراسان شمالی به ارمغان آورد که بخش اعظم این پروژه ها اکنون به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است و مابقی نیز مراحل مختلف ساخت و اجرا را طی می کنند.

 

 

 

کد خبر 2936852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha