۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۹

نصرالله سجادی عنوان کرد:

تیم امید می‌تواند المپیکی شود/ از کمک به سرخابی‌ها بی‌اطلاعم

تیم امید می‌تواند المپیکی شود/ از کمک به سرخابی‌ها بی‌اطلاعم

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه تیم امید ظرفیت المپیکی شدن را دارد، گفت: از کمک مالی به سرخآبی‌ها بی‌اطلاع است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان بازدید مسئولان وزارت ورزش و جوانان از نمایشگاه دستاوردهای استعدادیابی فدراسیون‌های ورزشی، نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای این وزارتخانه طی نشست خبری کوتاه با اصحاب رسانه، پاسخگوی سئوالات آنها در زمینه‌های مختلف بود.

در آغاز این گفتگو، سجادی در مورد نمایشگاه برگزار شده اظهار داشت: کار استعدادیابی کاری است که به صورت مشترک با وزارت، فدراسیون‌ها و ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها برگزار می‌شود. در این زمینه و به خصوص برای تامین بودجه، هر سه نهاد ذکر شده نقش دارند، البته در مجموع پولی که این نهادها برای استعدادیابی می‌گذارند، در واقع از همان پول ورزش است، اما به هر حال هر یک باید سهم خود را به صورت جداگانه ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام فدراسیون‌ها از طرف وزارت ورزش موظف شده‌اند ۱۰ درصد بودجه سالیانه خود را به امر استعدادیابی اختصاص دهند، یادآور شد: البته همیشه در مورد استعدادیابی، منابع مالی مهم نیستند، بعضا منابع انسانی، زیرساخت‌ها و حتی مراکز ورزش قهرمانی و استعدادیابی نیز تاثیرگذاری بالایی در این زمینه دارند، ضمن اینکه باید به بخش نرم‌افزاری هم توجه لازم صورت بگیرد و اینکه چه مسیری باید در این زمینه طی شود. برگزاری نمایشگاه مورد نظر در همین راستا بوده است.

سجادی یادآور شد: طبق تصمیم وزارت ورزش و جوانان به زودی از فعالیت‌های انجام شده فدراسیون‌ها در زمینه استعدادیابی، فیلمی آموزشی تهیه شده و در سراسر کشور توزیع می‌شود، ضمن اینکه این فیلم از طریق سیما نیز پخش خواهد شد.

وی همچنین در مورد خبرهای منتشر شده مبنی بر کمک مالی وزارت ورزش و جوانان به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، گفت: چه کسی گفته به این دو باشگاه کمک مالی شده است!؟ در این زمینه من کاملا بی‌اطلاع هستم.

سجادی در مورد اینکه آیا طرح آمایش که وزیر ورزش و جوانان از آن صحبت کرد، مربوط به همان طرح چند سال پیش می‌شود که به صورت نیمه‌کاره باقی ماند، گفت: ببینید ما در قالب یک برنامه طرح آمایش مورد نظر خود را انجام دادیم. در این طرح اولویت‌ها مشخص شده و با فدراسیون‌ها هم هماهنگی‌های لازم انجام شده است. با توجه به منابع مالی و انسانی کارهای خود را در این زمینه پیش می‌بریم، به هر حال هر استان بر اساس شرایط و طرح‌های کالبدی خود شرایط متفاوت از دیگر استان‌ها دارد، اما در این زمینه ممکن است تغییرات و جابه‌جایی‌هایی هم صورت بگیرد، ما باید همه این موارد را لحاظ کنیم.

سجادی همچنین در مورد علیرضا حیدری و اینکه هنوز حکم وی صادر نشده است، اظهار داشت: این موضوع را پیگیری می‌کنیم و نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه پرداخت حقوق ماهیانه به ورزشکاران المپیکی به چه صورت است و از چه زمانی دقیقا آغاز می‌شود و اینکه آیا این برنامه برای مربیان آنها نیز اجرا خواهد شد، گفت: طبق برنامه بنا داریم به هر ورزشکار که موفق به کسب سهمیه المپیک می‌شود تا زمان حضور در این بازی‌ها ماهیانه ۲ میلیون تومان پرداخت کنیم. پرداخت این حقوق ماهیانه از پایان مهرماه آغاز می‌شود؛ ضمن اینکه در مورد مربیان نیز بعد از جمع‌بندی نهایی برنامه موردنظرمان را اعلام می‌کنیم.

سجادی همچنین در مورد تیم‌های ملی بسکتبال و والیبال که موفق به کسب سهمیه المپیک نشدند و اینکه رویکرد وزارت ورزش و جوانان در مورد این دو رشته چیست، یادآور شد: دو هفته پیش جلسه کاملی با مسئولان والیبال داشتیم، در این جلسه مواردی را از فدراسیون درخواست کردیم و قرار بر این شد مسئولان فدراسیون موارد موردنظر را طی نشست با کارشناسان بررسی و نتیجه تکمیلی را به ما اعلام کنند. طی این هفته یا هفته آینده، نشستی خواهیم داشت و نتیجه را اعلام می‌کنیم. در مورد بسکتبال هم منتظر بازگشت آقای مشحون هستیم که ظاهرا یکی دو روز است به ایران برگشته‌اند و به زودی پیگیری و جلسه لازم را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بنا، بازگشت وی به کشتی فرنگی و خواسته‌های او که از نظر بعضی‌ها خیلی زیاد است موضوع دیگری بود که سجادی در رابطه با آن این گونه توضیح داد: چهارشنبه دو ساعت در محل تمرینات تیم ملی کشتی بودم، صحبت‌هایی با بنا داشتم، او با یک روحیه بالا کارش را شروع کرده و عزم خود را جزم کرده است تا نهایت تلاشش را برای موفقیت تیم به کار ببندد. بنا ایده‌های خوبی برای آماده کردن تیم ملی دارد، این مربی برای همه شناخته شده است، خودش می‌گفت مردم علاقه‌مند به بازگشت من بودند تا بتوانم به ملی‌پوشان در المپیک کمک کنم. فدراسیون هم در این زمینه از من درخواست کرد و به همین دلیل بود که بازگشتم. به نظرم محمد بنا تلاش شبانه‌روزی تا المپیک خواهد داشت، روحیه او مثال‌زدنی است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مورد صحبت‌های مطرح شده پیرامون فدراسیون کاراته و تغییرات احتمالی در مدیریت این فدراسیون، یادآور شد: موضوع کاراته را هم رصد می‌کنم. البته بگویم قرار نیست هر کسی که به دفتر من می‌آید و با من گفتگو می‌کند تغییر جایگاه داشته باشد. کاراته از جمله فدراسیون‌هایی است که در دست بررسی است و به زودی نتایج آن را اعلام می‌کنیم.

وی که همزمان ریاست ستاد ملی مبارزه با دوپینگ را هم در اختیار دارد، گفت: تا به امروز ۸۰۰ نمونه از ورزشکاران رشته‌های مختلف گرفته شده است و قطعا تا پایان سال با توجه به در پیش بودن المپیک، این آمار خیلی بیشتر خواهد شد. به هر حال در سال کسب سهمیه المپیک هستیم و با وسواس بیشتری کار نمونه‌گیری از ورزشکاران را انجام می‌دهیم به خصوص ورزشکارانی که به میادین کسب سهمیه اعزام می‌شوند حتما در تست دوپینگ ما شرکت می‌کنند؛ البته باید بگویم نسبت ورزشکارانی که نمونه آنها مثبت شده به نسبت آمار کلی ما خیلی کم است.

سجادی در مورد اینکه هنوز حکم محرومیت برخی از ورزشکاران دوپینگی در رشته‌های ووشو، دوومیدانی و تیراندازی اعلام نشده، گفت: اعلام حکم یک پروسه مشخص دارد که باید طی شود. در موارد بسیار ورزشکاران نسبت به نتیجه اعلام شده اعتراض دارند و درخواست آنالیز نمونه B  خود را می‌دهند؛ این پروسه باید به طور کامل طی شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه این وزارتخانه مخالف جدی با موضوع صغر سنی در رشته‌های مختلف است، گفت: استعدادیابی یکی از مهمترین برنامه‌ها برای مبارزه با صغر سنی است. در برنامه استعدادیابی تمام مشخصات مربوط به یک ورزشکار مستعد و از جمله تاریخ تولد او ذکر می‌شود و این خود راهی است برای جلوگیری از ورود صغرسن‌ها به ورزش.

نصرالله سجادی در رابطه با وضعیت تیم امید برای کسب سهمیه المپیک و همچنین نتیجه‌گیری اخیر تیم ملی فوتبال مقابل عمان، گفت: در مورد تیم امید باید بگویم این تیم ظرفیت‌های لازم  برای المپیکی شدن را دارد و امیدواریم این اتفاق هم بیفتد، اما در مورد تیم ملی فوتبال عجله نکنید، این تیم فعلا در مسابقات مقدماتی به سر می‌برد و در واقع در نیمه راه است.

کد خبر 2937945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha