۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۱

معاون توانبخشی بهزيستی خراسان شمالی مطرح کرد؛

لزوم راه اندازی مرکزتوانبخشی«خانواده وکودک نابینا»درخراسان شمالی

لزوم راه اندازی مرکزتوانبخشی«خانواده وکودک نابینا»درخراسان شمالی

بجنورد- معاون توانبخشی اداره كل بهزيستی خراسان شمالی گفت: اين استان نياز مبرمی به راه اندازی مركز غيردولتی خانواده و كودك نابينا و كم بينا دارد.

محمد قزی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در حال حاضر تاسیس مراكز غیردولتی خانواده و كودك نابینا و كم بینا از هفت به ۱۱ استان کشور ارتقا یافته است.

وی اظهار كرد: با وجود شمار زیاد معلولان بینایی در خراسان شمالی، متاسفانه این استان فاقد مركز توانبخشی غیردولتی خانواده و كودك نابینا و كم بینا بوده و این مرکز از نیازهای اساسی بهزیستی خراسان شمالی محسوب می شود.

قزی گفت: هم اكنون هزار  ۵۹۰ معلول بینایی تحت پوشش اداره كل بهزیستی خراسان شمالی قرار دارند و از خدمات آن بهره مند می شوند.

وی افزود: یكی از خدمات بهزیستی استان پرداخت مستمری به افراد نابینا مطلق بالای ۲۵ سال سن است.

قزی پرداخت ۱۰۰ درصدی هزینه های آموزشی و دانشگاهی در صورت تامین اعتبار، ارائه لوازم توانبخشی و ... را از دیگر خدمات بهزیستی به معلولان بینایی عنوان كرد.

وی افزود: باتوجه به كمبود اعتبار در سازمان بهزیستی خرید لوازم توانبخشی برای معلولان بینایی استان كاهش یافته و نیازمند ورود و توجه خیرین به این عرصه هستیم.

معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی خراسان شمالی با اشاره به اینكه معلولان بینایی با مشكلاتی مواجه هستند، گفت: به طور مثال راهنمایی و رانندگی با اقدام به نصب چراغ های گویا در چهارراه می تواند در رفع بخشی از مشكلات این قشر كمك كند.

قزی اظهار كرد: براساس اعلام سازمان بهزیستی از یك میلیون ۱۷۹ هزار معلول تحت پوشش این سازمان، ۱۲۲ هزار و ۸۳۵ نفر معلولان بینایی هستند.

وی گفت: همچنین براساس اعلام آمار سازمان بهداشت جهانی ۹۰ درصد افراد معلول بینایی در كشورهای در حال توسعه زندگی می كنند.

 

کد خبر 2939664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha