۹ خرداد ۱۳۹۴، ۷:۳۸

معاون توانبخشی بهزیستی:

خراسان شمالی با كمبود شدید متخصص توانبخشی مواجه است

خراسان شمالی با كمبود شدید متخصص توانبخشی مواجه است

بجنورد - معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی خراسان شمالی گفت: متاسفانه این استان با كمبود شدید نیروی متخصص در حوزه توانبخشی مواجه است.

محمد قزی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در خراسان شمالی ۷۴ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند كه ۱۶ هزار و ۸۶۷ نفر آنان دچار معلولیت های مختلف هستند.

وی توانپزشكی را یكی از مهم ترین خدمات ارائه شده به معلولان عنوان كرد و اظهار داشت: خراسان شمالی در حال حاضر به دلیل كمبود نیروی متخصص توانبخشی با مشكلاتی در خصوص ارائه این خدمات به معلولان مواجه است.

قزی با اشاره به اینكه نیروی كار درمان موجود در این استان پاسخگوی نیاز مددجویان نیست، گفت: بهزیستی خراسان شمالی برای استخدام نیروی كاردرمان نیز با مشکلاتی مواجه است، چرا كه بیشتر این افراد تمایل به ایجاد مراكز خصوصی دارند.

این مسئول با بیان اینكه در برخی رشته های توانبخشی در این استان نیروی متخصص وجود دارد تصریح كرد: عدم اعتماد خانواده ها به این نیروها، موجب شده تا مردم برای درمان به سایر استان ها مراجعه كنند و این در حالی است كه كیفیت خدمات در مراكز دولتی و غیردولتی این استان در حد مطلوبی است.

قزی گفت: یكی از مهم ترین اقدامات در زمینه معلولان انجام مشاوره است كه در افزایش روحیه معلولان و عدم پیشرفت معلولیت نقش دارد.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان شمالی افزود: در حال حاضر ۳۱ مركز توانبخشی در سطح شهرستان های استان خدمات كاردرمانی و گفتار درمانی را ارائه می دهند.

قزی همچنین از صدور مجوز مركز آموزشی توانبخشی شهرستان جاجرم خبر داد و گفت: این مركز به كودكان زیر ۱۴سال دارای معلولیت های جسمی و حركتی انواع خدمات توانبخشی اعم از كاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی را ارائه می دهد.

وی افزود: به علت نبود نیروی كاردرمان در استان برای این مركز از یك نیروی متخصص كاردرمان از مشهد استفاده می شود.

کد خبر 2763471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha