۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۰۳

قزی:

مراکز توانبخشی خراسان شمالی پاسخگوی پذیرش مددجویان نیست

مراکز توانبخشی خراسان شمالی پاسخگوی پذیرش مددجویان نیست

بجنورد- معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: با توجه به تعداد زیاد افراد پشت نوبت پذیرش در مراکز توانبخشی استان، این مراكز به دلیل تعداد اندك پاسخگوی پذیرش مددجویان نیستند.

محمد قزی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به تغییر ساختار جمعیتی و بالا رفتن آمار سالمندان کشور و به تبع آن افزایش این آمار در خراسان شمالی، وجود مراکز سالمندان به خصوص مراکز روزانه جهت بحث توانبخشی و اوقات فراغت سالمندان ضروری است.

وی افزود: مراکز بیماران مزمن روانی تحت نظارت بهزیستی استان تنها پاسخگوی پذیرش تعداد هزار و ۷۲۰ بیمار است.

قزی اظهار داشت: همچنین با توجه به تعداد زیاد افراد پشت نوبت پذیرش در مراکز توانبخشی و شیوع بالای مصرف شیشه در کشور و استان، از آنجا که مصرف کنندگان شیشه بعد از مصرف طولانی مدت دچار اختلالات سایکوز شده که در برخی موارد این اختلالات مادام العمر است و نیاز به خدمات توانبخشی دارد مراکز موجود در استان پاسخگوی نیاز این افراد نیست.

وی اضافه كرد: از طرفی حسب دستور مقامات قضایی در خصوص پذیرش سریع و آنی این افراد ضرورت افزایش مراکز توانبخشی در سطح استان به وضوح دیده می شود.

قزی تصریح كرد: با توجه به عدم وجود فضای رقابتی و انگیزه ارتقاء خدمات و بسته بودن دست بهزستی در فشار بر مراکز جهت ارتقاء خدمات، وجود بیشتر مراكز توانبخشی در استان احساس می شود.

وی با تاكید براینكه جامعه باید دیدگاه خود را نسبت به معلولان تغییر دهد، افزود: دیدگاه و نگرش های اشتباه افراد جامعه در تمام زمینه ها نسبت به معلولان سبب عدم توجه و ارائه خدمات كافی به آنان شده كه باید به این موضوع توجه داشت.

معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی خراسان شمالی گفت: توانبخشی در سه شاخه شبانه روزی و مراقبتی، توانبخشی روزانه و توانمندسازی مطرح می شود.

کد خبر 2513020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha