۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۴

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان شمالی:

جمعیت سالمند در خراسان شمالی رو به افزایش است

جمعیت سالمند در خراسان شمالی رو به افزایش است

معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی خراسان شمالی گفت: با توجه به روند رو به افزایش جمعیت سالمند در استان، رویكرد اصلی اداره كل بهزیستی خراسان شمالی عدم پذیرش سالمندان در مراكز نگهداری شبانه روزی است.

محمد قزی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت نگهداری سالمندان در خراسان شمالی، افزود: زمانی كه فرزندان والدین سالمند خود را به مراكز نگهداری بهزیستی استان تحویل می دهند متاسفانه پس از آن سراغی از این افراد نمی گیرند.

وی اظهار داشت: همین امر سبب گلایه و چشم انتظاری بیشتر سالمندان در مراكز نگهداری شبانه روزی و یكی از دغدغه های اصلی بهزیستی استان شده است.

قزی افزود: سالمندان در دوران سالمندی با توجه به ناتوانی هایی كه از لحاظ جسمی و فكری دارند نیازمند توجه بیشتر فرزندان هستند.

وی گفت: هم اكنون اداره كل بهزیستی خراسان شمالی در راستای ارائه خدمت به سالمندان در منزل ۷۰ مربی را تحت آموزش قرار داده است.

معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی خراسان شمالی گفت: جمعیت سالمند استان رو به افزایش بوده به همین دلیل، عدم پذیرش سالمندان در مراكز شبانه روزی و ارائه خدمت به آنان در منزل و در كنار خانواده هایشان یكی از رویكردهای اصلی بهزیستی خراسان شمالی است.

قزی شمار سالمندان بهره مند از خدمات مراكز روزانه و شبانه روزی بهزیستی استان را ۲۶۰ نفر اعلام كرد و افزود: این در حالی است كه حدود شش هزار سالمند نیز تحت پوشش ادره كل بهزیستی خراسان شمالی قرار دارند.

وی گفت: دو مركز شبانه روزی نگهداری از سالمندان در بجنورد و شیروان برای بانوان و یك مركز شبانه روزی نیز برای مردان در بجنورد فعالیت دارند.

قزی اضافه كرد: همچنین مراكز روزانه نگهداری از سالمندان نیز در شهرستان های اسفراین و شیروان فعال است.

معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی خراسان شمالی از اخذ مجوز راه اندازی یك مركز نگهداری از سالمندان مرد در شهرستان بجنورد با ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر خبر داد.

کد خبر 2925708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha