۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۲۹

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان شمالی خبر داد:

آغاز صدور کارت هوشمند بین المللیICF برای معلولان خراسان شمالی

آغاز صدور کارت هوشمند بین المللیICF برای معلولان خراسان شمالی

بجنورد - معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی از آغاز صدور کارت هوشمند بین المللی ICF برای معلولان این استان خبر داد.

محمد قزی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سازمان بهزیستی یکی از نهادهای حمایتی گسترده است که خدمات خود را در قالب های حمایتی و تخصصی به مددجویان تحت پوشش ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه، این معاونت تخصصی ترین حوزه در بهزیستی است که مسئولیت ارائه خدمات توانبخشی در سطوح مختلف برعهده دارد افزود: پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت یکی از مهم ترین راهبردهای اصلی سازمان بهزیستی است.

قزی اظهار کرد: اداره کل بهزیستی خراسان شمالی در راستای این اهداف، برنامه ها و طرح های مختلفی را اجرا و در برنامه کاری خود قرار داده است.

وی افزود: با توجه به کمبود نیروی توانبخشی در استان بایستی اقدامات در راستای پیشگیری از معلولیت افراد به صورت موثر انجام شود.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان همچنین از آغاز صدور کارت هوشمند بین المللیICF برای معلولان خراسان شمالی خبر داد و افزود: درحال حاضر حدود ۹۰ کارت برای معلولان استان صادر شده و به زودی این کارت برای تمامی معلولان استان صادر خواهد شد.

قزی در خصوص مزیت های این کارت برای معلولان توضیحاتی داد و افزود: اطلاعات شخصی معلولان، نوع و شدت معلولیت، کمک های مورد نیاز به معلولان براساس استانداردهای بین‌المللی وجهانی در این کارت هوشمند مشخص شده است.

وی اظهار کرد: با استفاده از کارت هوشمند بین المللی ICF معلولان، بسیاری از مشکلات مرتبط با اجرای برنامه ها و ارائه امکانات به معلولان تسهیل می یابد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: با استفاده از این کارت معلولان می توانند در سایر کشورهای اروپایی، کره جنوبی، ژاپن و ... که خدمات به معلولان ارائه می دهند، خدمات دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر حدود ۱۷ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی خراسان شمالی قرار دارند و از خدمات آن بهره مند می شوند.

کد خبر 2989605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha