۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۰۹

قزی:

185 نفر در مراكز توانبخشي خراسان شمالي نگهداري مي‌شوند

185 نفر در مراكز توانبخشي خراسان شمالي نگهداري مي‌شوند

بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون توانبخشي اداره كل بهزيستي خراسان شمالي از نگهداري 185 نفر در مراكز توانبخشي استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قزي صبح چهارشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: در حال حاضر مراكز توانبخشي روزانه و مراکز شبانه روزي در سطح شهرستان‌هاي این استان و دو سراي سالمند پرديس و مهرانا در بجنورد، به صورت فعال به افراد تحت پوشش خدمات لازم را ارائه مي‌دهند.

وي ظرفيت نگهداري افراد در مراكز روزانه را 90 نفر  و در مراکز شبانه روی 95 نفر اعلام كرد.

قزي افزود: از تعداد افراد نگهداري شده در مراكز شبانه روزي این استان 62 نفر را بانوان و 32 نفر را مردان و در مراكز روزانه 50 نفر را زنان و 40 نفر را مردان تشكيل مي‌دهند.

اين مسئول در اداره كل بهزيستي خراسان شمالی، تعداد افراد نگهداري شده در مراكز توانبخشي شهرستان هاي استان را 60 نفر در اسفراين، 30 نفر در شيروان و 30 نفر در بجنورد عنوان كرد.

وي با اشاره به خدماتي كه به سالمندان و افراد نگهداري شده در اين مراكز ارائه مي‌شود، اظهار داشت: تامين سرپناه، سه وعده غذايي، ميان وعده، خدمات درماني و بهداشتي مراقبتي در مراكز فعال در استان انجام مي‌شود.

محمد قزي افزود: علاوه بر مراقبت شبانه روزي خدمات پزشكي، پرستاري، روانشناسي و ... به اين افراد ارائه مي شود.

وي با اشاره به اينكه اين افراد از خدمات فرهنگي و تفريحي نيز بهره مند مي شوند، افزود: حرفه آموزي، آموزش تابلو فرش، برگزاري مراسمات مذهبي مانند دعا، روضه خواني و... در اين مراكز انجام مي شود.

معاون توانبخشي اداره كل بهزيستي خراسان شمالي با اشاره به نيازمند بودن حوزه توانبخشي بهزيستي به همكاري مسئولان تصريح كرد: سال گذشته توسط حوزه توانبخشي بهزيستي این استان، مبلغ 140هزار تومان يارانه به ازای هر نفر به مراكز روزانه و 240 هزار تومان نيز به مراكز نگه داري شبانه روزي پرداخت شد.

به گفته وی امسال مقرر شد که اين ميزان یارانه در مراكز روزانه به ازای هر نفر197 هزار تومان و در مراکز شبانه روزي به 350 هزار تومان ارفزایش یابد.
 

کد خبر 2286869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سمیه محبوبی ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
      0 0
      باسلام.حقوق مددیاران بخش های خصوصی ازجمله مرکز دوازده اذر در بجنورد 480000تومان میباشد .