۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۲۸

الله وردی:

فرزندان معلول خانواده گرمه ای در بهزیستی خراسان شمالی پذیرش شدند

فرزندان معلول خانواده گرمه ای در بهزیستی خراسان شمالی پذیرش شدند

بجنورد- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: دو فرزند معلول خانواده گرمه ای که گزارش آن از سوی رسانه های استان منتشر شده بود، تا ۴۸ ساعت آینده تحت پوشش مراکز بهزیستی قرار می گیرند.

رضا الله وردی در گفتگو با خبرنگار مهر، از پذیرش دو فرزند معلول خانواده ای در شهرستان گرمه طی ۴۸ ساعت آینده خبر داد و افزود: در روزهای گذشته انتشار اخبار و گزارش های تصویری در مورد زندگی یک پدر با سه فرزند معلول در شهرستان گرمه با واكنش زیاد مردم و مسئولین مواجه شد.

وی که پس از انتشار این اخبار به دستور معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی كشور سه شنبه هفته جاری(دیروز) به همراه معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی خراسان شمالی با سفر به گرمه از این خانواده بازدید و مشكلات آنها را بررسی كرده است، در مورد وضعیت این خانواده اظهار کرد: این خانواده گرمه ای دارای سه فرزند معلول ذهنی با معلولیت شدید و خفیف است.

الله وردی از پذیرش دو فرزند معلول خانواده محمدرضا محمدی به نام های رمضان ۳۰ ساله و علی ۱۶ ساله در مراكز توانبخشی سطح شهرستان های استان خبر داد.

وی با اشاره به اینكه سیاست سازمان بهزیستی خانواده محوری است، اظهار داشت: این اداره كل در تلاش است تا بهترین خدمات را به مددجویان در كنار خانواده هایشان ارائه دهد این افراد از كمك های موردی و دریافت مستمری ماهیانه بهره مند می شوند.

الله وردی گفت: اداره كل بهزیستی استان سال گذشته در راستای ایجاد اشتغال مددجویان، به این خانواده ۱۵ میلیون تومان تسهیلات اعطا کرده بود و همچنین به منظور تامین مسكن آنها نیز پنج میلیون تومان كمك بلاعوض به این خانواده پرداخت کرده بود.

به گفته این مسئول افزون بر این در بازدید انجام شده برای تعمیر سرویس بهداشتی این خانواده هم دو میلیون تومان اختصاص داده شد.

الله وردی افزود: علاوه بر این سال گذشته از محل مصوبات سفر رهبری به استان، چند دستگاه لوزم منزل و مبلغ یك میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز به این خانواده پرداخت شده بود.

وی اظهار داشت: همچنین در پایان بازدید روز گذشته از این خانواده گرمه ای نیز مبلغ یک میلیون تومان از سوی رییس سازمان بهزیستی كشور به مددجویان این خانواده اهدا شد.

مدیركل بهزیستی خراسان شمالی در ادامه از راه اندازی مركز توانبخشی شهرستان گرمه در آینده ای نزدیك خبر داد و گفت: با راه اندازی این مركز دو فرزند معلول این خانواده از مراكز توانبخشی سطح استان به شهرستان گرمه منتقل می شوند.

کد خبر 2569858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha