۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۴۶

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان شمالی:

پایش پرونده توانمندسازی مددجویان کیفیت خدمت رسانی راارتقاء می‌دهد

پایش پرونده توانمندسازی مددجویان کیفیت خدمت رسانی راارتقاء می‌دهد

بجنورد - معاون اجتماعی بهزیستی خراسان شمالی گفت: پایش پرونده توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت بهزیستی کیفیت خدمت رسانی را ارتقاء می‌دهد.

اسماعیل قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از مهرماه امسال تا کنون دوهزار ۴۴۳ پرونده توانمند سازی خانواده‌های و زنان حوزه اجتماعی این استان پایش شده است.

وی با اشاره به تلاش حوزه اجتماعی سازمان بهزیستی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: با توجه به افزایش روزافزون آسیب‌های اجتماعی، کاهش و جلوگیری از این مهم، امری ضروری و نیازمند مشارکت دستگاه‌های اجرایی است.

قربانی پایش پرونده‌های توانمندسازی خانواده و زنان حوزه اجتماعی را یکی از اقدامات این حوزه عنوان کرد و افزود: هدف از پایش این پرونده‌ها، ارتقای سطح کیفی و ارائه خدمات تخصصی بهتر به جامعه هدف است.

قربانی افزود: از مجموع پرونده‌های پایش شده یک هزار و ۱۶۷ پرونده بازتوان و یک هزار و ۲۷۶ پرونده نیز غیرقابل بازتوانی تشخیص داده شد.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان گفت: پرونده‌های بازتوان به خانواده‌هایی اطلاق می‌شود که مشکل اقتصادی دارند، اما پس از فراگیری آموزش‌های مهارتی کسب درآمد از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای، با اخذ وام از سوی بهزیستی استان از چرخه حمایتی خارج می‌شوند.

قربانی در مورد خانواده‌هایی که پرونده‌های غیرقابل بازتوان دارند افزود: این خانواده‌ها با توجه به عدم وجود بسترهای لازم برای فراگیری آموزش‌های مهارتی کسب درآمد، همچنان در چرخه حمایتی بهزیستی خراسان شمالی باقی می‌مانند و از خدمات آن بهره‌امند می‌شوند.

 

کد خبر 3037792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha