۳ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۲۰

از ابتدای امسال؛

۱۲ کودک در خراسان شمالی به متقاضیان فرزندخواندگی تحویل شد

۱۲ کودک در خراسان شمالی به متقاضیان فرزندخواندگی تحویل شد

بجنورد- مسؤول کودکان و نوجوانان اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در این استان ۱۲ کودک به متقاضیان فرزندخواندگی تحویل داده شده است.

ملیحه یغمایی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با برگزاری كمیته فرزندخواندگی در استان روز گذشته چهار كودك زیر یك سال به متقاضیان فرزندخواندگی تحویل داده شدند.

وی اضافه کرد: با برگزاری كمیته فرزندخواندگی در خراسان شمالی و تحویل چهار كودك زیر یك سال به متقاضیان فرزندخواندگی، شمار تحویل كودكان به متقاضیان از ابتدای امسال تاكنون به ۱۲ كودك رسیده است.

یغمایی با تاكید بر انجام روال قانونی در پذیرش فرزندخوانده تصریح كرد: متقاضیان باید از طریق بهزیستی اقدام کرده و سپس با ارجاع پرونده به دادسرا در صورت صلاحیت حكم سرپرستی موقت دریافت می کنند و پس از گذشت مدتی حكم دائم حضانت كودك برای متقاضی صادر می شود.

كارشناس مسئول كودكان و نوجوانان اداره كل بهزیستی استان گفت: كودكانی كه طی روز گذشته به متقاضیان تحویل داده شدند دو دختر و دو پسر زیر یك سال بودند.

وی اظهار كرد: بیشتر متقاضیان فرزندخواندگی در خراسان شمالی خواهان دختر زیر دو سال هستند.

یغمایی افزود: پیش بینی می شود شمار تحویل كودكان به متقاضیان فرزندخواندگی در استان طی سه ماهه نخست پایانی سال افزایش یابد.

كارشناس مسئول كودكان و نواجوانان اداره كل بهزیستی خراسان شمالی همچنین از افزایش شمار فرزندپذیری غیرقانونی در استان خبر داد و گفت: با فرزندپذیری غیرقانونی مشكلاتی برای متقاضیان ایجاد خواهد شد كه به منظور جلوگیری از این مشكلات بهترین راه دریافت فرزندخوانده، اقدام از طریق بهزیستی است.

کد خبر 2894826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha