۲۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۳۸

طی سال جاری؛

۴۴ کودک در خراسان شمالی به فرزندخواندگی پذیرفته شدند

۴۴ کودک در خراسان شمالی به فرزندخواندگی پذیرفته شدند

بجنورد- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: طی سال جاری ۴۴ کودک تحت پوشش بهزیستی این استان از سوی زوجین متقاضی به فرزندخواندگی پذیرفته شدند.

رضا اله وردی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از وظایف و رسالت‌های اصلی بهزیستی نگهداری از کودکان بی سرپرست و به دسرست در مراکز تحت حمایت است.

وی گفت: این کودکان به دلایلی مختلفی از جمله بد سرپرستی والدین، طلاق، اعتیاد، بی سرپرستی و یا زندان رفتن والدین تحت حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند.

اله وردی با اشاره به تسهیل قانون فرزندخواندگی افزود: با تسهیل قانون فرزندخوانگی، روند این امر در دو سال گذشته بسیار خوب بوده که این امر موجب رضایتمندی خانواده‌های متقاضی پشت نوبت نیز شده است.

وی از واگذاری ۴۴ کودک به متقاضایان فرزخواندگی در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: بیشتر متقاضایان فرزندخواندگی در استان، متقاضی کودک زیر دو سال هستند.

اله وردی اظهار کرد: این در حالیست که با بررسی پرونده‌های متقاضیان پشت نوبت فرزندخواندگی، تا پایان امسال ۱۰ کودک از شیرخوارگاه حضرت فاطمه (س) شهرستان شیروان به خانواده‌های دارای صلاحیت واگذار می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با اشاره به افزایش فرزندپذیری غیر قانونی دراستان افزود: فرزندپذیری غیر قانونی مشکلات بسیاری برای خانواده‌ها و کودک ایجاد می‌کند که رفع این مشکل بسیار زمان بر است.

اله وردی تاکید کرد: متقاضیان فرزندخواندگی از طریق مبادی قانونی و سازمان بهزیستی اقدام به پذیرش فرزند کنند تا از بسیاری مشکلات نیز پیشگیری شود.

 

کد خبر 3581580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha