۳ تیر ۱۳۹۴، ۹:۱۳

مدیركل بهزیستی خراسان شمالی:

۲۵۰ مددجو در مراكز شبه خانواده بهزیستی نگهداری می‌شوند

۲۵۰ مددجو در مراكز شبه خانواده بهزیستی نگهداری می‌شوند

بجنورد- مدیركل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۲۵۸ مددجو در مراكز شبه خانواده اداره كل بهزیستی این استان نگهداری می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، در اجرای طرح ضیافت مهر، شب گذشته مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از محل زندگی یکی از خانواده هایی که پیش از این  تحت پوشش مراکز شبه خانواده بهزیستی این استان بوده و در حال حاضر تحت حمایت و سرپرستی این اداره کل قراردارند، بازدید و با اعضای شش نفر این خانواده دیدار کردند.

در این دیدار که با صرف افطاری همراه بود، رضا الله وردی مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با اشاره به وضعیت مراکز شبه خانواده این اداره کل افزود: هم اكنون ۱۴ مركز شبه خانواده با ۵۲۰ مددجو در سطح شهرستان های خراسان شمالی فعالیت دارند.

وی گفت: از این تعداد ۲۵۸ نفر در داخل مراكز نگهداری و مابقی نیز تحت سرپرستی هستند.

شش نفر عضو خانواده دارای تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد

الله وردی یكی از سیاست های اداره كل بهزیستی خراسان شمالی را توانمندسازی جامعه هدف عنوان كرد و افزود: كاهش تراكم جمعیت در این مراكز و تشكیل مجدد خانواده، یكی دیگر از سیاست های اداره كل بهزیستی است.

مدیركل بهزیستی خراسان شمالی در این بازدید اظهار داشت: در راستای توانمندسازی مددجویان، به سه نفر از اعضای این خانواده وام اشتغال ۱۵ میلیون تومانی با كارمزد یك درصد اعطا شده است.

به گفته این مقام مسئول پرداخت ۱.۵ میلیون تومان هزینه لوازم ضروری با ودیعه مسكن به هركدام از اعضای این خانواده، پرداخت امداد ماهیانه، پرداخت هزینه ازدواج به سه دختر این خانواده به مبلغ چهار تا هشت میلیون تومان، كمك هزینه ترخیص و ... از دیگر خدمات بهزیستی برای این خانواده شش نفره بوده است.

 الله وری با بیان اینكه تمامی اعضای این خانواده دارای مدرك تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس هستند، تصریح كرد: تمامی هزینه های تحصیلی این افراد توسط بهزیستی استان پرداخت شده است.

مدیركل بهزیستی خراسان شمالی با اشاره به اینكه اقدامات حوزه شبه خانواده تخصصی و دشوار است، تصریح كرد: برای بسیاری از خانواده های تحت پوشش بهزیستی استان هزینه های بالایی صرف می شود اما نتیجه ای حاصل نمی شود در حالیكه در حوزه شبه خانواده می توان اقدامات موثر بهزیستی را شاهد بود.

ببیشترین زحمات در نهاد حمایتی بهزیستی 

دادستان بجنورد نیز كه در این بازدید حضور داشت با اشاره به اینكه بهزیستی یكی از نهادهای حمایتی است كه بیشترین زحمات را متحمل می شود، گفت: تنها مجموعه ای كه امید دستگاه قضا را ناامید نمی كند اداره كل بهزیستی خراسان شمالی است.

مسلم محمد یاران افزود: ویژگی هایی از جمله سلامت جسمی، روحی و نجابت این خانواده رمز موفقیت آنان بوده است.

اعلام حمایت اداره کل تعاون از این خانواده 

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی نیز در این بازدید از حمایت های این اداره كل در قالب تعاونی به این خانواده خبر داد و گفت: باتوجه به اینكه شش فرزند این خانواده تحصیل كرده اند توانمندی های آنان باعث می شود تا به درجات بالاتری برسند.

حسن نوری افزود: اگر این خانواده توانمندی های خود را در قالب اقدامات تولیدی، خدماتی و ... به كار بگیرند موفق تر خواهند بود.

وی تصریح كرد: اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در حد توان و از لحاظ مالی و فكری این خانواده فرهیخته را حمایت خواهد كرد.

کد خبر 2786162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • پیمان غنیپور ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
      0 0
      ودیه مسکن