۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۲۱:۵۱

رئیس کانون سراسری انبوه سازان:

صنعت ساختمان می تواند اقتصاد کشور را از رکود خارج کند

صنعت ساختمان می تواند اقتصاد کشور را از رکود خارج کند

گرگان- رئیس کانون سراسری انبوه سازان گفت: بر اساس آمارها، صنعت ساختمان با ۳۰۰ واحد صنفی و تولیدی ارتباط مستقیم دارد و توجه به این صنعت می تواند کشور را از حالت رکود خارج کند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید برزگر، شامگاه چهارشنبه، در همایش انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان گلستان، از صنعت ساختمان به عنوان پیشران محرک اقتصادی یاد و عنوان کرد: مسکن، ازدواج و اشتغال به عنوان سه رکن اساسی جامعه است، معضلات اجتماعی و ناهنجاری ها از بابت تامین نشدن این ارکان در جامعه پدید می آید.

وی افزود: طی هشت سال گذشته دولت  با وجود ۷۵۰ میلیارد دلار درآمد کوچکترین اقدامی برای توسعه زیرساخت های کشور برداشته نشده است.

رئیس انجمن انبوه سازان استان گلستان هم در این جلسه گفت: در پی واقعی شدن قیمت حامل های انرژی و افزایش فشار تحریم ها و به دنبال آن سقوط ارزش پول شاهد  شکاف قابل توجه بین خریداران و فروشندگان مسکن بودیم.

سید محمد مرتضوی گفت: نگرانی از بابت کمبود نقدینگی انبوه سازان گلستان را بر آن داشت که به عنوان نخستین استان هایی که در این راستا اقدام کرده است در جهت اعتماد فروشندگان مصالح قدم هایی بردارد.

وی در ادامه افزود: در سال های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ با ارائه تسهیلات خرید مسکن ۱۸ میلیون تومان در بازار امکان خانه دار شدن بسیاری از موطنان فراهم شد که پس از گذشت یک دهه و افزایش ده برابری قیمت مسکن تسهیلات قابل استفاده ای وارد بازار نشد.

وی در پایان از انعقاد نمادین تفاهم نامه ای با بانک مسکن خبر داد.

کد خبر 2941220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha