۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۲۰:۳۸

حجت الاسلام یعقوبی:

کانون‌های مساجدبا متجلی‌کردن ارزش ها قیام عاشورا را زنده نگهدارند

کانون‌های مساجدبا متجلی‌کردن ارزش ها قیام عاشورا را زنده نگهدارند

بجنورد- قائم مقام نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد گفت: کانون‌های مساجد با متجلی کردن ارزش و آرمان های دینی تلاش کنند تا قیام عاشورا و نهضت حسینی را زنده نگهدارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی عصر امروز در آئین افتتاح کانون فرهنگی هنری  شهید خلیل علی آبادی که درمسجد امام رضا (ع) بجنورد برگزار شد، ضمن تسلیت ایام ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی، با اشاره به اهمیت نهضت عاشورا افزود: باید ابعاد گسترده قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای مردم به خوبی تبیین شود.

وی اظهار داشت: کانون های فرهنگی مساجد با ترویج و نشر فرهنگ ایثار و شهادت و متجلی کردن آرمانها و ارزش های دینی و انقلابی می توانند قیام عاشورایی سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)  را زنده نگهدارند.

وی با تاکید بر اهمیت نهضت عاشورا و واقعه کربلا تصریح کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه یکی از مهم ترین اهداف قیام امام حسین(ع) است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد  خراسان شمالی نیز در ابتدای این مراسم در مورد راه اندازی این کانون و اعتبارات راه اندازی آن توضیحاتی داد.

هاشم شیرازیان افزود: اعتبارات هزینه شده برای راه اندازی این کانون از محل سرانه کانون، تجهیزات کتابخانه ای شامل قفسه، میز، صندلی، کتاب و تابلو  و همچنین سرانه حمایتی تامین شده است.

وی مجموع اعتبارات هزینه شده برای راه اندازی این کانون را مبلغ ۴۳ میلیون ریال عنوان کرد و خواستار توجه و مساعدت هرچه بیشتر مسئولان برای رفع کمبودهای کانون های فرهنگی هنری مساجد شد.

گفتنی است: کانون فرهنگی هنری شهید خلیل علی آبادی مسجد امام رضا(ع) در حواشی شهر بجنورد قرار دارد.

در مراسم افتتاح این کانون علاوه بر امام جمعه بجنورد شماری از مسئولان شهرستانی و استانی نیز حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون در استان ۹۱۷ هزار نفری خراسان شمالی ۳۴۶ کانون فرهنگی هنری مسجد فعالیت دارد.

کد خبر 2947871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha