۲۳ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۲۶

در گردهمایی فعالان کانون های مساجد مانه و سملقان عنوان شد:

اطلس فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی تدوین می شود

اطلس فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی تدوین می شود

مانه و سملقان- مسئول دبيرخانه كانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی از تدوین اطلس فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به منطور توسعه و ارتقای فعالیت کانون های مساجد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم شيرازيان جمعه شب در گردهمایی فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان مانه و سملقان که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، با اشاره به برنامه ها و فعالیت های صورت گرفته در این کانون ها، از راه اندازی و فعالیت ۳۲۵ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان خبر داد.

وی اتحاد و همکاری بین پایگاه های بسیج و کانون های مساجد و با رهبری و هدایت امام جماعت مسجد را مورد توجه قرار داد و گفت: این دبیرخانه از فعالیت های نو و ابتکاری کانون ها در جهت  احیاء کارکردهای مساجد حمایت می کند.

شیرازیان برای توسعه و ارتقاء فعالیت کانون های مساجد استان از تدوین اطلس فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی  خبرداد و نیاز سنجی و برنامه ریزی در انجام فعالیت ها را توصیه کرد.

وی همچنین ترویج مهارت های قرآنی، آموزش بحث ها و موضوع های مرتبط با تحکیم بنیان خانواده و آموزه های دینی و اسلامی در این باره را نیز به عنوان فعالیت های ارزشمند به فعالان کانون های حاضر دراین گردهمایی یادآور شد.

حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه آشخانه نيز در اين مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه مساجد در جامعه اسلامی نقش فعالان کانون ها را در تبیین این جایگاه اساسی بسیار مهم خواند و خطاب به حاضران گفت: شما می توانید با ارائه ایده های نو در زمینه فکری و فرهنگی توسعه سخت افزاری و نرم افزاری در مساجد را رقم بزنید.

وی ولایت محوری و برنامه محوری را معیار و ملاک کانون های مساجد موفق و نمونه عنوان و توصیه کرد: فعالان کانون ها می بایست  با ایجاد وحدت و همدلی و همراهی امام جماعت مسجد و پایگاه های بسیج و نیز ارتباط موثر با عالمان دین  سبب گرایش و جذب جوانان به مسجد شوند و  زمیتنه رشد و ارتقاء اعضاء کانون را فراهم  آورند.

حجت الاسلام احمدزاده در بخشی دیگر با عنوان اینکه مسجد سنگر دفاع  از ارزش ها و اعتقادات، قرآن و اهل بیت (ع) و معارف اسلامی و دینی است، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری می تواند با مقابله با افکار و تهاجم فرهنگ غرب سنگر دفاع از اعتقادات  را حفظ و مستحکم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، گردهمایی فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان مانه و سملقان  شامگاه گذشته در محل مسجد جامع شهر آشخانه برگزار شد و با تقدیر از فعالان  کانون های مساجد شهرستان مانه و سملقان پایان یافت.

کد خبر 2517555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha