۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵

اخبار کوتاه خراسان شمالی؛

نمونه گیری از بستگان مفقودین حادثه منا انجام شد

نمونه گیری از بستگان مفقودین حادثه منا انجام شد

بجنورد- نمونه گیری از بستگان مفقودین حادثه منا، افزایش ۲.۵ برابری جانباختگان حوادث ناشی از کار و ... از مهمترین عناوین اخبار امروز پزشکی قانونی خراسان شمالی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی، دکتر بابک سلحشور با بیان اینکه از نمونه گیری از خانواده های مفقودین حادثه منا به منظوربررسی‌های ژنتیکی انجام شده است، گفت: تاکنون اجساد ۱۳ نفر از حجاج حادثه منا مربوط به استان شناسایی و پس از طی مراحل قانونی تحویل خانواده های ایشان شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی افزود: با هماهنگی بعمل آمده با اداره کل حج و زیارت استان و جهت تعیین تکلیف این مفقودین، نمونه گیری از خانواده های این عزیزان انجام شد و به منظور بررسی های ژنتیکی و تطبیق با باقیمانده اجساد موجود در عربستان و اجساد شناسایی نشده موجود در سازمان، نمونه ها به سازمان پزشکی قانونی کشور ارسال شد.

وی گفت: این نمونه ها به منظور تهیه پروفایل ژنتیکی و در اختیار گذاشتن آن به گروه اعزامی پزشکی قانونی به عربستان اخذ شده است.

حوادث ناشی از کار جان ۱۵ نفر در خراسان شمالی را گرفت

طی نیمه نخست سال جاری ۱۵ نفر که همگی آنان مرد بودند به علت حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی افزود: بررسی‌های به عمل آمده در خصوص علت نهایی فوت این افراد نشان می‌دهد که ۹ نفر در اثر سقوط از بلندی، سه نفر به علت غرق شدگی و سه نفر به دلیل برخورد با جسم سخت فوت کرده‌اند.

بابک سلحشور اظهار کرد: شیروان با تعداد ۹ نفر بیشترین تعداد متوفی بر اثر حوادث کار را داشته و پس از آن شهرستان جاجرم با سه نفر، اسفراین با دو نفر و فاروج با یک نفر در رده های بعدی قرار گرفته اند.

وی افزود: همچنین در نیمه نخست امسال ۱۰۸ نفر به دلیل مصدومیت حین کار به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند.

سلحشور گفت: از این تعداد ۱۰۴ نفر مرد و ۴ نفر زن بوده‌اند.

وی تعداد متوفیان حوادث ناشی از کار در خراسان شمالی در شش ماه سال قبل را شش نفر اعلام کرد و افزود: متاسفانه جانباختگان شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۵ برابر رشد داشته است.

 

کد خبر 2948091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha