۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۴۵

برنامه های مراسم سوگواری حسینی در مرکز اسلامی انگليس

برنامه های مراسم سوگواری حسینی در مرکز اسلامی انگليس

برنامه های مراسم سوگواری حسینی در مرکز اسلامی انگليس به زبانهای مختلف فارسی ، انگليسی ، عربی و اردو دردهه اول ماه محرم الحرام ۱۴۳۷ به مدت ۱۰ شب از روز پنجشنبه ۱۵ اکتبر آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بار ديگر محرّم، وجدان همیشه بیدار تـاریخ وماه پاسداری از حرمت انسـان وحـریم ایمان و حصـار قرآن و ماه راز دل بلاجويان و ماه شور و شعور و حماسه و ماه ظلم ستـيزی و مبارزه با تبعيض و ذلت فرا رسيد و مرکز اسلامی انگليس نيز همـگام با ديگرحسينيان سراسرگيتـی، با  برافراشتن پـرچم عـزای حسينی، مجـالس عزاداری خـود را بـرپـا کـرده و مقـدم همـه سـوگـواران حسينـی را در ايـن مجالـس گــرامی داشت.

عزاداری شيعيان برای سالار شهيدان عالم؛ حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و شھیدان كربلا، انتقال فرھنگ عاشورايی به نسلھای آینده و رساندن صدای مظلومیت آل محمد و علی به گوش تاریخ است. برپایی مراسم عزاداری موجب زنده نگهداشتن ايمان و همراه شدن شور و عاطفه با شعور و شناخت و پيوند دهنده عميق میان عقل و عشق و عاطفه و برھان است.

محرمّ، ماه آمیختگی با حسین و آموختگی از حسین است.

محرم، ماه تجدید حیات بشریت است.

محرم، بھار ایمانھای سست شده و طراوت اندیشه ھای افسرده و شكوفایی غنچه ھای بیداری و ایثار و فداكاری است.

محرمّ، وجدان ھمیشه بیدار تاریخ و گلوی ھماره فریادگر زمان است.

محرمّ، نيروی حركت دھنده انسانھا و پدیدآورنده شور و شعور شیعی و نھضتھای علوی و قیامھای مكتبی است.

و ...

نهضت عاشورا، تجلّی حقیقت و پاسداری از امر به معروف و نهی از منکر و پيکار ايمان با کفر است.

و ...

حسین(ع)، تفسیر بعثت و ترجمان نبوت و معنای امامت است.

حسین (ع)، تندیس ایمان و عشق الهی است.

حسين (ع)، کشتی نجات ومشعل هدايت است و بشريت هنوز تشنه درسهای مکتب عاشوراست. مکتبی که الفبای آن فداکاری، جانبازی، خلوص و خدامحوری است.

و ...

عاشورا، عرضه اثبات حق و ظفرمندی انسان خداجو بر ناحق است.

عاشورا، تداوم رسالت و کرامت انسان در پهنه خلقت است.

عاشورا، تکلیف است و عاشورایی شدن عمل به تکلیف.

عاشورا، از جاذبه ها دل کندن و به جذبه دوست رسیدن است.

عاشورا، تولد دوباره حیات آدمیّت و حماسه جاودان عشق و تجلّی زیبای توحید است.

عاشورا، نقطه اوج ادای امانت انسان است.

عاشورا، تجلی‌گاه آرامش و اطمینان نفوس مطمئنه ومشعل فروزانِ معرفت، درفرا روی انسان‌ها است.

عاشورا، مبدأیی دوباره برای حيات اسلام و انسان است.

عاشورا، روز یادگیری رسم دین‌داری و آیین وفاداری است.

عاشورا، روز هجرت آگاهانه و جانبازی عاشقانه در راه دوست است.

و ...

شهادت، طرحِ کربلاست و اسارت، شرح آن!

لحظه لحظه محرم با نام و فداکاري های امام حسين (ع)، حضرت زينب (س)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و ساير مجاهدان دفاع از حقانيت اسلام در برابر ظلم و جور حاکمان اموي آميخته است.

مركز اسلامي انگليس هرساله همگام با شيعيان سراسر جهان و بمنظور تحقق رسالت دينی وفرهنگی خود و زنده نگهداشتن شعار وشعور اسلامی وحماسه کربلا، پرچم عزای حسينی برپا می دارد و امسال نیز مراسم گسترده و چهارگانه خود را به زبانهای مختلف فارسی، انگليسی، عربی و اردو دردهه اول ماه محرم الحرام ۱۴۳۷ به مدت ۱۰ شب از روز پنجشنبه ۱۵ اکتبر ۲۰۱۵ آغاز کرد.

شيعيان مکتب مولی الموحدين حضرت علی (ع) در لندن وشهرهای اطراف و ازهمه مليتهای مسلمان در دهه اول ماه محرم هرشب با حضور عاشقانه خود در مراسم سوگواری حسينی، عشق وارادت قلبی خود به سالار شهيدان عالم حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) را به اثبات می رسانند و با سوزی جانکاه از سر عشق به پيشوايشان امام حسين (ع)، به سوگ می نشستند.

در برنامه فارسی مرکز اسلامی انگليس که هرشب با تلاوت آياتی ازقرآن کريم توسط آقای سيد جلال معصومی آغاز می شد، عزاداران حسينی از سخنان حجت الاسلام والمسلمين عبدالحسین معزی نماينده مقام معظم رهبری در جمعيت هلال احمر جمهوری اسلامی ايران که با عنوان : " سبک زندگی در پرتو عاشورای حسینی "  ايراد می شد، بهره می بردندو سپس آقاي حاج مولايی از مداحان اهل بيت عصمت وطهارت (ع) لندن، با قرائت نوحه و مرثيه سرايی به ذکرمصائب و مجاهدتهای حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) وخاندان وياران با وفای او می پرداخت وسوگواران حسينی وبويژه جوانان ونوجوانان با نواختن دستها بر سينه های خود، برمصيبت های سالار شهيدان عالم حضرت امام حسين (ع) در واقعه جانسوز کربلا اشک ماتم می ريختند و به عزاداری می پرداختند.

در ۱۰ شب مراسم عزاداری ويژه انگليسی زبانان که از سوی مرکز اسلامی انگليس و بدليل کمبود جا و حضور چشمگير عزاداران انگليسی زبان در محل مدرسه جمهوری اسلامی ايران در لندن برگزار می شد؛ هرشب پس از تلاوت آياتی ازقرآن کريم، حجت الاسلام والمسلمين دکتر محمد علی شمالی نماينده آيت الله العظمی سید علی خامنه ای در بریتانیا و رييس مرکز اسلامی انگليس در جمع مسلمانان انگليسی زبان، با محور " عزّت و شرافت و بزرگ منشی در واقعه عاشورا " سخنرانی می کرد وپس از برنامه سخنرانی تنی چند از جوانان مداح اهل بيت عصمت وطهارت لندن، آقایان عمّار ناشد و محمد باقر نيز با اجرای مراسم عزاداری وسينه زنی و نوحه خوانی به ذکر مصايب حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) می پرداختند.

در ۱۰ شب برنامه ويژه عرب زبانان نيزهرشب پس از تلاوت آياتی ازقرآن کريم توسط قاری قرآن آقای مصطفی مرجان، خواهران و برادران عرب زبان مقيم لندن که با حضور بینظیر خود موجب حفظ شعائر اسلامی واحترام به مجالس عزای حسينی می شدند؛ از سخنان خطيب مجلس عزای حسينی حجت الاسلام والمسلمين سيد منیر الخباز که در خصوص " اهداف قيام ونهضت امام حسين (ع)، ولايت فقيه و نهضت امام مهدی(عج) " سخنرانی می کرد، بهره مند می شدند و پس از آن آقای سید جعفر موسوی مداح اهل بيت عصمت وطهارت با اجرای مراسم عزاداری وسينه زنی به مرثيه سرايی وبيان مصيبتهای وارده درصحرای کربلا برخاندان امام حسين (ع) می پرداخت.

مرکز اسلامی انگليس همچنين برای مسلمانان اردو زبان مقيم لندن ۱۰ شب مجلس سوگواری و عزاداری به زبان اردو تدارک ديده بود که در اين شبها حجت الاسلام والمسلمين سيد وزير حسن از کشور هند با محور تبيين حرکت وقيام امام حسين (ع) در حادثه عاشورا به ايراد سخنرانی درجمع کثير برادران وخواهران مسلمان اردو زبان می پرداخت و درپايان برنامه نيز آقای کاشف رضا از مداحان پاکستانی با ذکر مصيبت وارده به امام حسين (ع) وخاندان وياران او عزاداری و مراسم سينه زنی را برگزار می کرد.

 گزارش تصويری هر شب برنامه هاي مراسم سوگواری حسينی درپايگاه اطلاع رساني اينترنتي مرکز اسلامی انگليس www.ic-el.com  براي آن دسته ازعلاقمنداني که به هرعلت توفيق دسترسی و ياحضور دربرنامه هاي عزاداری مراکز اسلامي در دهه اول محرم را نداشتند، قرار داده می شد.

کد خبر 2948640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha