تاکید دبیر شورای عالی فضای مجازی؛

مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات باید تدوین شود

مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات باید تدوین شود

دبیر شورای عالی فضای مجازی خواستار تدوین و تبیین مدل اقتصادی مناسب برای شبکه ملی اطلاعات شد و بر تطبیق این مدل اقتصادی با مدل کشورهای پیشرفته تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدابوالحسن فیروزآبادی در دیدار با اعضای شورای سیاست‌گذاری نهمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات، به ویژگی‌ها و اهمیت فضای مجازی کشور با توجه به دقت‌نظر، رهنمودها و حساسیت‌های مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: باید با تلاش مضاعف و بهره‌گیری از علم و عمل، عقب‌ماندگی‌ها در این حوزه را جبران کنیم.

وی خواستار تبیین مدل اقتصادی مناسب در حوزه شبکه ملی اطلاعات شد و افزود: یکی از دلایل توسعه نیافتگی کشور در حوزه شبکه ملی اطلاعات، عدم تعریف مدل اقتصادی مناسب است.

فیروزآبادی ادامه داد: این درحالی است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابتدا مدل اقتصادی متناسب با موضوع تعریف و تبیین می‌شود و ما نیز باید در ابتدا ضمن شناسایی نیازهای داخلی، نسبت به طراحی مدل اقتصادی متناسب با فضای بومی کشور، اقدام کرده و در مرحله بعد با تطبیق آن با مدل‌ کشورهای پیشرفته، نسبت به ارتقای تفکر جهانی در بین جوانان و فعالان این حوزه گام برداریم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور اظهار امیدواری کرد همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات با پرهیز از ورود به مباحث تکنولوژیکی صرف، موضوعات عملی و اولویت‌های این حوزه را در میان علاقمندان به بحث و بررسی بگذارد.

به گزارش مهر، نهمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار است اسفندماه سالجاری برگزار شود.

 

کد خبر 2952386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha