۷ آبان ۱۳۹۴، ۸:۵۰

از ابتدای امسال تاکنون؛

۹۲۰ فقره انشعاب آب به متقاضیان روستایی خراسان شمالی واگذار شد

۹۲۰ فقره انشعاب آب به متقاضیان روستایی خراسان شمالی واگذار شد

بجنورد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۲۰ فقره انشعاب آب به متقاضیان روستایی در استان واگذار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید روشن روان شب گذشته در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۹۲۰ فقره انشعاب آب به متقاضیان آب در روستاهای خراسان شمالی واگذار شد که گردش مالی بالغ بر دو میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال به همراه داشته است.

وی گفت: تهیه و تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای متقاضیان عرصه کار و تلاش از اهم وظایف شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی است.

روشن روان از متقاضیان خواست جهت ارائه به موقع خدمات آبرسانی قبل از شروع به ساخت و ساز نسبت به اخذ مجوزهای لازم از مبادی ذیربط اقدام تا در زمان تقاضای انشعاب با مشکلی مواجه نشوند.

وی همچنین تاکید کرد: طبق بخشنامه های صادره از سوی وزارت کشور، واگذاری انشعاب آب به اماکن خارج از بافت روستا ممنوع است.

روشن روان از شناسایی ۲۹۷ فقره انشعاب غیر مجاز در سطح روستاهای استان طی سال جاری خبر داد و گفت: پی گیری و جمع آوری انشعابات غیر مجاز گامی موثر در راستای کاهش ظاهری آب بدون درآمد است و چون حفر چاه‌های جدید جوابگوی مصرف بی رویه مشترکین نیست لذا توجه به مدیریت تقاضا و کنترل و جمع آوری انشعابات غیر مجاز به منزله دسترسی به منابع تامین جدید است.

روشن روان افزود: از مجموع انشعابات غیرمجاز، برای ۲۶ انشعاب مجوز لازم صادر و ۱۴۷فقره انشعاب دیگر قطع و جمع آوری و با خاطیان از طریق جریمه و معرفی به مقامات قضایی برخورد شد.

وی اظهار کرد: اکثر این انشعابات در روستاهای حاشیه شهرها رخ داده است و سبب عدم تعادل در فشار شبکه آبرسانی، نشت آب به علت استفاده نکردن از لوله و اتصالات استاندارد و نصب غیر اصولی و همچنین احتمال آلودگی آب، از دیگر اثرات این نوع انشعابات است.

روشن روان همچنین با بیان اینکه طی این مدت ۹۸۰ دستگاه کنتور خراب در سطح روستاهای استان تعویض شده است، افزود: تعویض کنتورهای خراب، کاری مستمر و دائمی است، زیرا عواملی مانند قدمت، نوع جنس کنتور، سختی و سبکی آب عبوری از کنتورها و تغییرات آب و هوا، نحوه نگهداری توسط مشترک و گاهی دستکاری کنتور تاثیر مستقیم بر عمر مفید کنتورها دارد که در سال جاری با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال این تعداد کنتور خراب در سطح روستاهای خراسان شمالی تعویض شد.

وی با اشاره به اینکه در هر دوره از قرائت، تعدادی از کنتورهای مشترکان به لیست کنتورهای خراب افزوده می شود تصریح کرد: با توجه به وقوع پدیده ال نینو که احتمال پیش رو داشتن روزهای سرد و یخبندان متصور است از مشترکین آب شرب روستایی درخواست می شود تا نسبت به نگهداری کنتورهای منازل و املاک خویش دقت و توجه ویژه ای داشته باشند تا ضمن برقراری آب در ایام فوق، از ضرر و زیان احتمالی یخ زدگی و شکستگی لوله ها جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان، ۹۱۷ هزار نفر جمعیت دارد که نیمی از آنها در روستاها سکونت دارند.

کد خبر 2952717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha