۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۲۵

رئیس شورای اسلامی شهر راز:

حوزه سلامت در شهرستان مرزی راز وجرگلان نیازمند توجه مسئولان است

حوزه سلامت در شهرستان مرزی راز وجرگلان نیازمند توجه مسئولان است

بجنورد - رئیس شورای اسلامی شهر راز گفت: توجه به حوزه سلامت، بهداشت و درمان اهالی شهرستان مرزی راز و جرگلان یکی از نیازها و ضرورت های مهم این شهرستان است.

محمد ولی رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار كرد: شهرستان مرزی راز و جرگلان دارای عقب ماندگی‌های تاریخی است و با گذشت دوسال از تبدیل شدن به شهرستان، تنها نام شهرستان را یدك می كشد.

وی افزود: در حال حاضر مشكلات زیرساختی بسیاری در این شهرستان وجود دارد كه رفع آن ها، نیازمند توجه و اهتمام جدی مسئولان است.

رحمانی گفت: به رغم اینکه شهرستان راز و جرگلان از نوجوانان و جوانان با استعدادی برخوردار است، اما متاسفانه بیكاری و نبود شغل مناسب و پایدار از دغدغه مهم اهالی این منطقه شده است.

وی با اشاره به وضعیت معیشتی شهروندان این شهرستان افزود: پرداخت تسهیلات با بهره کم می تواند در ایجاد اشتغال آنها نقش بسزایی ایفا كند، اما پرداخت تسهیلات اندک با سود بالا، مشكلی از بیکاری اشتغال جوانان و مردم این منطقه را حل نمی کند، بلکه گرفتن تسهیلات با نرخ سود بالا بر مشکلات آنان خواهد افزود.

رحمانی وجود راه‌ مناسب در این منطقه را عاملی مهمی در توسعه شهرستان دانست و گفت: مسئولان با انجام تدابیر لازم در بازگشایی راه مرزی و تسریع در روكش آسفالت این شهرستان اقدام كنند.

رئیس شورای اسلامی شهرراز تصریح كرد: توجه به سلامت و بهداشت یكی از نیازهای مبرم مردم این شهرستان است، و ما از مسئولان استان می خواهیم تا با توجه ویژه به این امر، رفع مشکلات بهداشت و درمان را در اولویت اقدامات خود قرار دهند.

وی اظهار كرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهرستان که با كمترین بارندگی دچار سیل گرفتگی شده و خسارت زیادی را به اماکن، راهها و اراضی کشاورزی و باغی این منطقه وارد می کند، تخصیص اعتبار برای ایجاد دیوار ساحلی و سیل بند در منطقه ضروری به نظر می رسد.

رحمانی گفت: امیدواریم با رفع مشكلات، و تلاش برای توسعه شهرستان، امید به ماندگاری مردم و ساکنین این شهرستان مرزی به ویژه جوانان افزایش یافته و از مهاجرت آنان جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان مرزی راز و جرگلان در شمال بجنورد واقع شده که دارای جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر است.

کد خبر 2953862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha