۸ آذر ۱۳۹۳، ۹:۴۲

با حکم وزیر کشور/

فرماندار جدید شهرستان راز و جرگلان منصوب و معرفی شد

فرماندار جدید شهرستان راز و جرگلان منصوب و معرفی شد

بجنورد- خبرگزاری مهر: با پیشنهاد استاندار خراسان شمالی و حکم وزیر کشور علی اکبری به عنوان فرماندار جدید شهرستان مرزی راز و جرگلان منصوب و معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با پیشنهاد سیدعلی اکبر پرویزی استاندار خراسان شمالی و حکم عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور؛ علی اکبری به عنوان فرماندار جدید شهرستان مرزی راز و جرگلان منصوب و معرفی شد.

علی اکبری جایگزین محمدرضا دربندی شده که در اسفند ماه سال ۹۱ و در زمان تأسیس این شهرستان مرزی با حکم محمود احمدی بیغش، استاندار وقت خراسان شمالی به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان راز و جرگلان معرفی شده بود.

فرماندار جدید راز و جرگلان سوابقی چون معاونت فرمانداری بجنورد و اسلام شهر را در کارنامه خود دارد و همچنین یکی از گزینه های کسب صندلی شهرداری بجنورد در دوره جدید بود که پیش از برگزاری نشست اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار، انصراف خود را اعلام کرد.

شهرستان راز و جرگلان سرانجام پس از پیگیری های فراوان و تلاش مردم این خطه مرزی و مسئولین خراسان شمالی در اواخر سال ۹۱ با موافقت دولت تشكیل شد.

این شهرستان به مركزیت شهر راز، دارای سه بخش مركزی(راز)، جرگلان و غلامان است.

شهرستان مرزی راز و جرگلان در شمالی‌ترین نقطه خراسان‌شمالی در حدود ۱۳۰ كیلیومتری بجنورد واقع شده و تا پیش از این دارای سه دهستان غلامان، راز و جرگلان بود.

این شهرستان با حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت در خط مرزی خراسان شمالی با کشور ترکمنستان قرار گرفته و با این کشور حدود ۲۰۰ کیلومتر مرز بین‌المللی مشترک دارد.

کد خبر 2431590

برچسب‌ها