۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۵۵

شهردار راز تاکید کرد:

لزوم تدوین طرح جامع تفصیلی شهر راز/ مدیریت شهری نیازمند کمک دولت

لزوم تدوین طرح جامع تفصیلی شهر راز/ مدیریت شهری نیازمند کمک دولت

راز و جرگلان - شهردار راز خواستار توجه ویژه مسئولان برای تدوین طرح جامع تفصیلی این شهر و مساعدت و حمایت دولت برای اجرای طرح های مدیریت شهری شد.

سلیمان مامه در گفتگو با خبرنگار مهربا توجه به مرزی بودن شهرستان راز و جرگلان، اظهار کرد: متاسفانه عقب ماندگی هایی در این شهرستان مرزی وجود دارد که باید با برنامه ریزی های درست مشکلات موجود در این منطقه رفع شود.

وی با اشاره به وجود سه رودخانه و سرازیر شدن آب های سطحی به این شهرستان گفت: شهرستان راز و جرگلان از جمله شهرستانهای است که در برابر مخاطرات طبیعی به ویژه سیل، آسیب پذیراست.

مامه افزود: جاری شدن سیل بافت های فرسوده و قدیمی را تحت تاثیر قرار می دهد که انجام امورات عمرانی در بافت های فرسوده نیازمند هزینه های زیادی است.

به گفته وی نبود دیوار ساحلی در این شهرستان ناامنی های بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده است.

مامه یکی دیگر از مشکلات راز مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان را مشکلات و معضلات بافت های اجتماعی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 60 درصد جمعیت این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند و شهرداری راز نیز نمی تواند برای آبادنی شهرستان از مشارکت و کمک های این افراد برخوردار شود.

وی تاکید کرد: تنها راهکار کمک به مدیریت شهری شهرستان راز، حمایت و مساعدت دولت است.

شهردار راز افزود: همچنین بیشترین مشکلات شهرداری راز در بحث ماشین آلات است که شهرداری توان مالی برای بهسازی و نوسازی ماشین آلات فرسوده این شهر را ندارد.

وی همچنین اضافه کرد: متاسفانه تاکنون طرح جامع تفصیلی شهر راز تدوین نشده است و این موضوع باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

مامه گفت: هم اکنون 90 درصد مالکیت زمین ها در شهرستان راز قولنامه ای است که این امر مشکلات دیگری را برای شهرداری این شهرستان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر راز مرکز شهرستان 70 هزار نفری راز و جرگلان در فاصله 120 کیلومتری شمال غرب شهرستان بجنورد واقع شده است.

کد خبر 3037157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha