۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۳۹

مدیرعامل جمعیت هلال احمر:

تامین منابع انسانی وتجهیزات دغدغه اصلی هلال احمر خراسان شمالی است

تامین منابع انسانی وتجهیزات دغدغه اصلی هلال احمر خراسان شمالی است

بجنورد- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: تامین و تقویت منابع مختلف از جمله منابع انسانی و تجهیزات از دغدغه های اساسی جمعیت هلال احمر این استان است.

حسن شكوری نسب در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این مطلب اظهار كرد: تامین و تقویت منابع یكی از نیازهای اساسی هر سازمان برای توسعه و پیشرفت است.

وی تامین و تقویت منابع انسانی را یكی از مهم ترین منابع هر سازمانی عنوان كرد و گفت: هم اکنون جمعیت هلال احمر استان با تمام توان از ظرفیت نیروهای داوطلب، فعالیت می كند.

شكوری نسب افزود: به رغم ظرفیت مناسب منابع انسانی در جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، این جمعیت نتوانسته است آنگونه که لازم است از این توان استفاده کند.

به گفته وی براساس آخرین آمار، جمعیت هلال احمر خراسان شمالی هم اکنون شش هزار نفر داوطلب دارد.

شكوری نسب تصریح كرد: آموزش و سازماندهی نیروی انسانی یكی از اهداف این جمعیت در راستای توسعه و تحقق اهداف این جمعیت در خراسان شمالی است.

وی گفت: اخیرا تفاهم نامه ای با ائمه جمعه شهرستان‌های استان در راستای استفاده از ظرفیت آنان به منظور سازماندهی نیروی انسانی جمعیت هلال احمر استان منعقد شده است.

شكوری نسب تقویت تجهیزات را یكی دیگر از عوامل مهم در بحث توسعه عنوان كرد و افزود: با توجه به حوادث و بلایای طبیعی در این استان، به ویژه وقوع زلزله و سیل که این استان را تهدید می كند، متاسفانه امکانات و تجهیزات این استان به حد مطلوب نرسیده است.

وی اظهار كرد: خراسان شمالی در معرض زلزله های دائمی، سیلاب و ریزش بهمن قرار دارد كه عوامل تهدید كننده جدی برای این استان محسوب می شود.

شكوری نسب گفت: خراسان شمالی از اقلیم های مختلف كویر، جنگل های انبوه، كوهستان و دشت های متنوع و پراكنده برخودار است كه برای خدمت رسانی در هر كدام از این بخش ها تجهیزات مناسبی لازم است.

ضرورت اختصاص بالگرد به خراسان شمالی

وی افزود: یكی از مهم ترین ظرفیت ها برای خدمت رسانی به این مناطق، استفاده از بالگرد است كه متاسفانه جمعیت هلال احمر استان تاكنون از این امر بی بهره بوده است.

به گفته شكوری نسب اكنون شرایط فیزیكی برای استقرار بالگرد در استان فراهم شده ولی تاکنون بالگردی برای خراسان شمالی اختصاص نیافته است.

افزایش پایگاههای امداد و نجات

وی توسعه و تقویت پایگاه های امداد و نجات را یكی دیگر اهداف توسعه این جمعیت دانست و گفت: امسال تعداد پایگاه‌های امداد و نجات خراسان شمالی از 9 پایگاه به 12 پایگاه ارتقاء یافته است.

شكوری نسب كمبود آمبولانس، عدم وجود برخی تجهیزات ضروری و ... را از مهم ترین مشكلات جمعیت هلال احمر استان در بحث امداد و نجات عنوان كرد.

تامین اقلام و کالاهای ضروری ازدغدغه های هلال احمر است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: با توجه به اینكه امسال زمستان سختی پیش رو داریم مشاركت دستگاه های اجرایی، افزایش توان عملیاتی و فراهم سازی اقلام و كالاهای ضروری از دیگر دغدغه های مهم هلال احمر این استان است.

وی اظهار كرد: به منظور فراهم سازی اقلام و كالاهای اساسی و ضروری در استان درخواست هایی به سازمان مدیریت بحران خراسان شمالی ارسال شده است.

شكوری نسب گفت: با هماهنگی و انسجام بیشتر دستگاه های اجرایی می توان از بروز خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی تا حد زیادی پیشگیری كرد.

کد خبر 2953987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha