۱۰ آبان ۱۳۹۴، ۹:۱۸

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی:

جای نیم درصد درآمد شهرداری‌ها در کتابخانه های‌عمومی خالی است

جای نیم درصد درآمد شهرداری‌ها در کتابخانه های‌عمومی خالی است

اسفراین - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی از پرداخت نکردن نیم درصد درآمد سهم شهرداری‌ها به حساب کتابخانه‌های عمومی استان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحیمی شنبه شب در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید کتاب که با حضور فرماندار اسفراین و سایر اعضای انجمن در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: به رغم تاکید قانون مبنی بر واریز نیم درصد شهرداری های به حساب کتابخانه های عمومی، متاسفانه این مهم در خراسان شمالی محقق نشده و در حال حاضر شهرداری های استان بیش از ۱۴ میلیارد ریال به اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی بدهکارند.

وی بالاترین رقم بدهکاری به کتابخانه های عمومی را شهرداری بجنورد با هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: شهرداری اسفراین نیز مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به کتابخانه های عمومی بدهکار است.

رحیمی با اشاره به طرح های اجرایی  به منظور توسعه فضاهای کتابخانه ای و توسعه فرهنگ کتابخوانی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را تنها متولی ساخت فضای کتابخانه ها در سراسر کشور دانست و گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی فقط بهره بردار از این فضاها است.

وی افزود: ساختمان کتابخانه مرکزی اسفراین ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

فرماندار شهرستان اسفراین نیز در این جلسه بااشاره به ضرورت افزایش رغبت جامعه به کتاب خواندن اظهار کرد: ایجاد قرائت خانه‌ها در فضاهای شهری توسط شهرداری و شورای شهر، ایجاد مراکز گفتگو و بررسی کتابهای موجود با توجه به نیاز مخاطبان از جمله راهکارهای ایجاد فضای توسعه کتاب و کتابخوانی است.

مهدی عابدی گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب را یکی از راههای توسعه فرهنگی، علمی در راستای رشد جامعه دانست و افزود: باید همه ما برای تحقق این امر تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون در شهرستان ۱۳۳ هزار نفری اسفراین شش هزار و ۶۰۰ نفر، عضو فعال کتابخانه های عمومی این شهرستان هستند .

کد خبر 2954714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha