۱۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۴۴

بنیانگذار دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان:

دولت به جوانان اعتماد کند

دولت به جوانان اعتماد کند

زنجان-بنیانگذار دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان گفت: دولت به جوانان اعتماد کند چرا که استعدادها و توانایی های خوبی در جوانان وجود دارد و بهتر از افراد مسن می توانند کار کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، پرفسور ثبوتی ظهر یکشنبه در جمع مدیران دستگاههای اجرایی افزود: استان زنجان پتانسیلهای زیادی دارد و باید دولت از این پتانسیلها در راستای توسعه استان استفاده کند.

وی اظهار کرد: دولت باید به جوانان اعتماد کند، چرا که جوانان استعدادها و توانایی های خوبی دارند و می توانند در توسعه کشور موثر واقع شوند، باید به آنها اعتماد کنیم و ببینیم که چه معجزه هایی خلق می کنند.

چهره ماندگار کشور گفت: این موضوعی طبیعی است که رئیس جمهوری در دو سال اول شروع به کار خود، مسائل برون مرزی، روابط بین دولتی، اقتصادی و آرام کردن متحدان را مد نظر قرار دهد.

وی یادآورشد: التهاب موجود در دو سال قبل در کشور فروکش کرده و دولت باید از این پس توجه و تلاش خود را بر روی آموزش به ویژه در مقطع ابتدایی متمرکز کند.

پرفسور ثبوتی تاکید کرد: هر ملتی که بیشتر بداند، به اوضاع خود بیشتر مسلط است و به همین دلیل می تواند در عرصه جهانی نیز پیشرو باشد.

وی به بحث امنیت در کشور اشاره کرد و افزود: امنیت به تمام بخش ها باید تعمیم داده شود و طی سال ها و ماه های گذشته، انتقاداتی وجود داشت که جو کشور امنیتی است و این امر اینگونه تلقی می کرد که ما به یکدیگر اعتماد نداریم.

ثبوتی اظهار کرد: دانشگاه های کشور طی سال های گذشته عملکرد خوبی داشته اند به گونه ای که امروز از خارج از کشور متقاضی دارند.

وی تصریح کرد: استان زنجان هم اکنون دارای  ۷۵ هزار دانشجوی مشغول به تحصیل است که این خود توانمندی و استعدادهای جوانان این استان را نشان می دهد.

وی افزود: امروز در اروپا به طور قابل توجهی از تعداد دانشجویان علوم پایه و مهندسی کم شده و در مقابل تعداد دانشجویان علوم انسانی و رشته های مرتبط در اینحوزه افزایش یافته و امروز اروپائیان برای تامین نیروی انسانی خود از ظرفیت جوانان کشور ما استفاده می کنند.

چهره ماندگار کشور تصریح کرد: جوانان و فارغ التحصیلان نیازمند توجه جدی هستند.

کد خبر 2955019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha