۱۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۵۱

دبیر قرارگاه زیستی استان کرمانشاه:

سند زیستی پدافند غیرعامل استان کرمانشاه به‌زودی اجرا می‌شود

سند زیستی پدافند غیرعامل استان کرمانشاه به‌زودی اجرا می‌شود

کرمانشاه- دبیر قرارگاه زیستی استان کرمانشاه از اجرایی شدن سند پدافند زیستی غیرعامل استان کرمانشاه طی چند روز آینده خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کریم بعد از ظهر یکشنبه در مراسم رونمایی از نخستین سند زیستی پدافند غیر عامل کشور در استان کرمانشاه، گفت: این سند سال گذشته آماده بود و باتوجه به اینکه فقط حوزه انسانی را شامل می شد رونمایی آن تا امسال به تاخیر افتاد تا طبق تصمیم مسئولان سایر حوزه های زیستی مانند آب و فاضلاب، دام و طیور، گیاهان و نباتات و... نیز به آن اضافه و سپس رونمایی شود.

وی اهداف اصلی از تدوین این سند را برقراری نظام یکپارچه و هماهنگ پدافند زیستی، تامین حداکثری ایمنی و پایداری و به حداقل رساندن آسیب‌ها در شرایط بحران عنوان کرد و گفت: برای این سند و در قالب آن ۷ راهبرد اصلی، ۷۴ هدف و ۲۷۴ فعالیت اصلی نیز تدوین شده است.

دبیر قرارگاه زیستی استان کرمانشاه تاکید کرد: قطعا این سند نیز بی عیب نخواهد بود و باید در طول زمان تکمیل شود.

وی افزود: این سند باید طی چند روز آینده وارد فاز اجرایی شود و با اجرای آن یک عملیات بسیار خوب برای پدافند زیستی در استان کرمانشاه اتفاق می افتد.

کریم هزینه تدوین این سند را در استان ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

اجرای سند زیستی پدافند غیرعامل در کرمانشاه نیازمند فراهم شدن زیرساخت هاست

در ادامه مسئول برنامه آموزشی پدافند زیستی استان کرمانشاه نیز با اشاره به تدوین پدافند زیستی کشور گفت: پس از سند پدافند زیستی کشور، سند پدافند زیستی استان کرمانشاه اولین سند در بین استان ها است که در راستای سند پدافند غیرعامل زیستی کشور خواهد بود.

ناهید خادمی افزود: سند پدافند زیستی استان کرمانشاه آذر ماه سال گذشته تهیه شده بود و به خاطر اضافه کردن سایر محورهای زیستی به محور انسانی آن تا امسال رونمایی نشد.

وی با اشاره به همکاری دستگاه های مختلف در تهیه این سند چون جهاد کشاورزی، محیط زیست و... گفت: سند مذکور حدود دو هزار ساعت در دستگاه های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

مسئول برنامه آموزشی پدافند زیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: سند زیستی مذکور یک سند سه ساله برای سال های ۹۴ تا ۹۶ است و هر سال اهداف اختصاصی را دنبال می کند و همه این فعالیت ها پایش و ارزیابی می شود.

خادمی افزود: این سند از دو ساختار استانی و شهرستانی تشکیل شده و باید زیرساخت های اجرایی شدن آن فراهم باشد تا به مرحله اجرا در آید.

وی طراحی برنامه های آموزشی، فعال کردن زیر کمیته ها و تجهیز آزماشگاه ها از جمله اقدامات لازم برای فراهم شدن زیرساخت های اجرای این سند دانست.

کد خبر 2955292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha