۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۲۰

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد واحد بجنورد؛

شهرک فناوری آزاد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد ایجاد می‌شود

شهرک فناوری آزاد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد ایجاد می‌شود

بجنورد - معاون پژوهشی دانشگاه آزاد واحد بجنورد از راه اندازی شهرک فناوری آزاد؛ در این واحد دانشگاهی خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ضمیریان ظهر یکشنبه در نشست خبری کنگره اولین جشنواره کارآفرینان برتر دانشگاهی در خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: دست یابی به نسل سوم و چهارم دانشگاهی یعنی کارآفرینی، ثروت و فناوری از اهداف مهم دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی افزود: راه اندازی مرکز رشد دانشگاهی، شهرک رشد برای دانشجویان فارغ التحصیل، ایجاد زیرساخت های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه آزاد واحد بجنورد، راه اندازی مرکز رشد برق، تحقیقات کشاورزی، شهرک فناوری آزاد که بسته جدیدی در استان است، از جمله برنامه ها و اهداف این واحد آموزشی در مرکز خراسان شمالی است.

ضمیریان اظهار کرد: نگاه ما فرا دانشگاهی است تا بتوان به اهداف مدنظر سریع تر دست یافت.

وی در خصوص برگزاری این جشنواره افزود: این جشنواره از ۲۵ تا ۲۷آبان ماه در دانشگاه آزاد بجنورد برگزار می شود و پس از بررسی آثار، از کارآفرینان برتر تجلیل می شود.

آموزش در دانشگاهها در راستای نیاز بازار کار باشد

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست خبری گفت: آموزش در دانشگاه ها بایستی مرتبط و با توجه به نیاز بازار کار باشد، چراکه بخش اعظمی از جویندگان کار در استان را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.

حسن نوری اظهار کرد: بسیاری از نیازهای دانشگاه‌ها با نیازهای بازار کار همخوانی ندارد.

وی بر شکل گیری گفتمان کارآفرینی و اقتصاد در استان تاکید کرد و افزود: دغدغه ورود دانشجویان به دانشگاه ها تنها باید اشتغال باشد.

به گفته نوری با ایجاد جنب و جوش اقتصادی در استان بهتر و سریع‌تر می توان به نتایج مورد نظر دست یافت.

وی با بیان اینکه آموزش ها بایستی محور تولید و منطبق با بازار باشد، تصریح کرد: متاسفانه دانشجویان پس از فارغ التحصیلی و ورود به بازار کار فاقد هرگونه مهارت مرتبط با شغل هستند که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: اگر بتوانیم تشکل های اقتصادی را با مشارکت تعاونی ها راه اندازی کنیم دانشجویان بهتر به نتیجه می رسند.

وی افزود: یکی از ایرادات مسئولان در زمینه های مختلف نبود برنامه ریزی مستمر است که باید برنامه ها و تفاهم نامه ها در حوزه های مختلف از حالت کاغذی خارج و تبدیل به عمل شوند.

کد خبر 2960929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha