۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۲۴

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی

اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی مهمترین دغدغه اجتماعی است

اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی مهمترین دغدغه اجتماعی است

بجنورد - سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به معضل بیکاری و ضرورت اشتغال گفت: اغلب جویندگان کار در خراسان شمالی فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

حسن نوری در گفتگو با خبرنگار مهر  افزود: با توجه به اینکه نرخ بیکاری در خراسان شمالی کمتر از میانگین کشوری است اما همین میزان بیکاری نیز برای استان شایسته نیست.

وی با اشاره به اینکه اغلب جویندگان کار در استان را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند، گفت: متاسفانه اکثر این افراد از مهارت‌های کاری  بی بهره‌اند؛ چرا که در دانشگاه‌ها به مسائل علمی و تنوری بیش از مهارت‌های فنی توجه می شود.

نوری اظهار کرد: اگر آموزش‌ها بر مبنای تولید و بازار نباشد به طور حتم مسیر را اشتباه طی می کنیم.

وی افزود: با توجه به برخورداری خراسان شمالی از ظرفیت های موجود در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و گردشگری، متاسفانه بسترهای لازم برای بهره مندی دانشجویان فارغ التحصیل از این ظرفیت ها در استان فراهم نیست.

نوری اظهار کرد: یکی از ایرادات موجود در مسئولین برای رفع مشکل ایجاد اشتغال و کار آفرینی دانشجویان فارغ التحصیل اکتفا کردن به عقد تفاهم نامه است، در حالیکه باید اقدامات از روی کاغذ برداشته شده و عملیاتی شود.

وی گفت: اگر برنامه‌ریزی‌ها استمرار داشته باشد به طور حتم انگیزه دانشجویان نیز برای کارآفرینی بیشتر و نتایج خوبی نیز حاصل می شود.

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: این اداره کل در راستای حمایت از کارآفرینان آمادگی لازم را دارد، ضمن اینکه صندوق کارآفرینی امید نیز به منظور توسعه فضای کسب و کار تسهیلاتی را به متقاضیان ارائه می دهد.

وی تصریح کرد: حمایت مسئولین از ایجاد اشتغال برای فارغ اتحصیلان دانشگاهی باید در عمل مشاهده شود تا بتوان بدون دغدغه برنامه ریزی‌های موثری دیگری انجام داد.

کد خبر 2961614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha