۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۸:۰۰

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

طرح نظام آموزشی «۳-۳-۶» در آموزش و پرورش اشتباه بود

طرح نظام آموزشی «۳-۳-۶» در آموزش و پرورش اشتباه بود

مشهد- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نظام آموزشی «۳-۳-۶» را طرحی اشتباه دانست و گفت: این نظام نیازمند زیرساخت های فراوانی بود که تاکنون نیز محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن حقیقی شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی چالش های پیش روی آموزش ابتدایی در سالن اجتماعات روزنامه قدس نظام آموزشی فعلی که به نظام آموزشی «۳-۳-۶» معروف است را نظامی اشتباه دانست و اظهار کرد: این نظام جدید نیازمند نیروی انسانی، فضا، تجهیزات آموزشی و نحوه نگارش کتب به شیوه جدید است که بسیاری از آن ها هنوز محقق نشده است و از مسئولان وزارت آموزش و پرورش درخواست رفع این مشکلات را داشته ایم.

وی ادامه داد: عملکرد شتاب زده در اجرای طرح نظام آموزشی «۳-۳-۶» در مدارس باعث شد تا وزارت آموزش و پرورش با اجرای طرح شهاب نسبت به شناسایی و هدایت استعدادهای برتر اقدام کرده که این طرح در حال حاضر در برخی از مدارس اجرا می شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نه پایه شدن آموزش عمومی در همه کشورها مورد تاکید یونسکو را عامل تغییر نظام آموزشی کشور ما به نظام «شش سه سه» دانست.

وی تصریح کرد: متاسفانه کنکورگرایی در بین دانش آموزان عاملی شد تا خانواده ها بیش از آنکه به کسب ویژگی های برتر حیات طیبه در فرزندانشان توجه داشته باشند کسب رتبه های برتر کنکور مورد تاکیدشان باشد.

حقیقی با اشاره به راه اندازی دفتر برنامه ریزی و استراتژی در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برای نخستین بار در کشور، افزود: تولید ایده های ناب، تولید متناسب در برنامه ها، برنامه ریزی آگاهانه برای مدارس نمونه کاهش طرح های اصلاحی، کنترل کیفی طرح ها، بهره وری از خرد جمعی، و بررسی راهکارهای انگیزش معلمان از جمله اهداف راه اندازی این دفتر است.

وی با اشاره به فعالیت و عضویت ۸۶۹ نفر در دفتر برنامه ریزی و استراتژی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ۴۷ منطقه استان ادامه داد: این اعضا از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: وزرای آموزش و پرورش در اجلاسی که چندی پیش در کره جنوبی برگزار شده بود عنوان کردند که کشورها برای توسعه نیازمند پیوست آموزش ابتدایی هستند.

کد خبر 2962158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • غزنوی ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
      0 0
      باسلام به عنوان یک مادر وقتی کتب درسی فرزندم را نگاه میکنم می بینم مطالب مهم ، بسیار سطحی آموزش داده شده ولی در عوض وقتی به کتابهای کمک درسی مراجعه می کنم می بینم همان مطلبی که در کتاب درسی توضیح زیادی بابت آن داده نشده در کتاب کمک درسی تست های بسیار سخت و مشکل آورده شده ...
    • ملیحه ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
      0 0
      کاش قدری برای طرح های این چنینی بیشتر تفکر و بررسی شود . در ضمن آموزش معلمان در این راستا برای اجرای چنین طرح هایی بسیار مهم است .