۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۸:۵۸

آیت ‌الله سبحانی:

پیش از انقلاب اسلامی قرآن مهجور بود/ برای گسترش قرآن تلاش شود

پیش از انقلاب اسلامی قرآن مهجور بود/ برای گسترش قرآن تلاش شود

قم - یکی از مراجع تقلید گفت: پیش از انقلاب اسلامی توجهی به قرآن کریم نمی‌شد و مهجور مانده بود، اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز صد‌ها حافظ و قاری قرآن کریم در کشور داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی در پیامی به سی‌امین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که شامگاه سه‌شنبه در مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، به ابعاد و وظایف اهل ایمان در قبال قرآن پرداختند.

وی در بخشی از این پیام تصریح کرد: قرآن مجید یگانه معجزه جاویدان خداوند است، در میان معجزات رسول خدا(ص) تنها معجزه‌ای که می‌درخشد و ماندگار است قرآن مجید است.

استاد برجسته حوزه گفت: در عظمت قرآن همین بس که پس از ۱۴ قرن جهانیان را به مقابله با خود فراخوانده است و تاکنون بشر نتوانسته سوره‌ای همانند سوره کوثر بیاورد.

وی تأکید کرد: در حقیقت قرآن، خبر عینی است که مرور زمان خدشه‌ای به آن وارد نکرده است، زنده بودن زبان عربی به واسطه قرآن کریم است بنابراین مسلمانان جهان باید برای گسترش این کتاب اهتمام لازم را داشته باشند.

آیت الله سبحانی بیان کرد: پیش از انقلاب اسلامی توجهی به قرآن کریم نمی‌شد و این کتاب الهی مهجور مانده بود، اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز صد‌ها حافظ و قاری قرآن کریم در کشور داریم.

وی افزود: از همه افرادی که این فضای علمی جشنواره قرآنی را پدید آوردند تشکر می‌کنم و از آن‌ها می‌خواهم گام‌های بلندتری در راستای نشر معارف قرآن داشته باشند.

این مرجع تقلید شیعیان در پایان این پیام اظهار داشت: استادان قرآن در کنار تعلیم این کتاب الهی زیبایی‌های آیات الهی را نشر دهند، ‌‌ همان گونه که رسول خداوند فرمود آن‌گاه که تاریکی‌ها و ظلم‌ها شما را مورد هجمه قرار داد به قرآن چنگ بزنید.

کد خبر 2964164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha