۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۹:۳۷

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در جمع فرهنگیان اراک؛

نظام آموزش و پرورش کشور باید به سمت مهارت آموزی پیش رود

نظام آموزش و پرورش کشور باید به سمت مهارت آموزی پیش رود

اراک- رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: نظام آموزشی آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور باید به سمت مهارت آموزی پیش رود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی عصر دوشنبه در جمع فرهنگیان اراک اظهار داشت: در کشور میلیون ها تحصیل کرده بیکار وجود دارد و کسی هم نمی تواند معضل بیکاری را حل کند چون افرادی که خودشان را تحصیل کرده و دارای مدارک عالی می دانند فاقد هر گونه مهارت فنی و تخصصی هستند.

وی افزود: علم بی خاصیت و بدون مهارت باید برچیده شود چرا که علم و دانشی که نتواند مشکل جامعه را برطرف کند نبودش بهتر از بودنش است.

قرائتی با اشاره به اینکه در محتوای کتاب های دانش آموزان باید بازنگری شود، گفت: در کتاب های درسی باید مطالبی گنجانده شود که برای آینده نوجوان و جوان مفید باشد و راه روشن زندگی را به آنان بیاموزد.

وی ادامه داد: دانشگاه ها باید به سمت مهارت آموزی پیش روند که اگر دانشجویی پس از پایان تحصیلات نتوانست در اداره ای استخدام شود حرفه ای را آموخته باشد و با آن حرفه زندگی خود را اداره کند اما علم نسل امروز در جامعه آن طور که باید کاربرد ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگر سخنان خود گفت: اگر نوجوانان خوب تربیت شوند و از دوران نوجوانی با قرآن انس بگیرند و قرآن را به خوبی درک کنند آثار مثبت آن در جامعه باقی خواهد ماند.

قرائتی تصریح کرد: گرفتاری هایی که در این عصر در دنیا به وجود آمده به خاطر جدا شدن و دوری از معنویات است انسان های باخدا احساس تنهایی نمی کنند و انسان های بی خدا به ابرقدرت ها و استکبار متوسل می شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: هفته کتاب خوانی یک شعار است، کتاب خوانی باید در تمام سال برقرار باشد و آموزگاران هم خود کتاب بخوانند و هم دانش آموزان را تشویق به مطالعه کنند.

کد خبر 2968925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha