۱۰ اسفند ۱۳۸۴، ۱۰:۰۹

همايش بين‌‏المللي" كرامت انساني" برگزار مي شود

مؤسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام خميني(ره) با هدف بازنگري و بازسازي و احياي انديشه امام (ره)، خرداد ماه 85 همايش بين‌‏المللي" كرامت انساني" را برگزار مي‌‏كند.

به گزارش خبرگزاري "مهر" مؤسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام خميني(ره) با هدف بازنگري و بازسازي و احياي انديشه امام (ره) و با توجه به نقش زمان و مكان سلسله همايشهايي با عنوان كلي" امام خميني(ره) و قلمرو دين" را برگزار مي ‌‏كند.

در راستاي برگزاري اين سلسله همايشها، همايش علمي و بين‌‏المللي با موضوع" كرامت انساني" در خرداد ماه 85 و ايام ارتحال حضرت امام (ره) برگزار مي شود.

اين همايش در سه حوزه مباحث نظري، مباحث حقوقي و سياسي و بحث كرامت انسان و سيره رسول اكرم (ص) ائمه معصومين(ع) امام خميني(ره) برگزار مي شود.

مباحث نظري به تشريح موضوعاتي همچون ارزش و جايگاه انسان در نظام هستي، ملاك و معيار كرامت انساني، علم و عقل، اعتقادات و ارزش انسان، پرستش خداوند و كرامت انسان، آزادي و كرامت انسان و سعادت و كرامت انساني مي پردازد.

همچنين مباحثي نظير انسان و حق تعيين سرنوشت (آزادي و مردم سالاري ) ارزش جان، مال و آبروي انسان، مجازات اسلامي و كرامت انسان، نظام حقوقي اسلامي در باب زن و كرامت انسان، كرامت انسان و قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران (ساير قوانين ) مقايسه بين كرامت انسان در اسلام و اعلاميه جهاني حقوق بشر، كرامت انسان، اقتصاد و معيشت، كرامت انسان و عدالت، موانع كرامت انسان ( عوامل ضد ارزش، شرايط نامساعد اجتماعي، فقر و ظلم ) را در مبحث حقوقي و سياسي مورد بررسي قرار مي دهد.

در بحث كرامت انسان در سيره رسول اكرم (ص) ائمه معصومين(ع) و امام خميني(ره)  نيز در سه حوزه كرامت انسان در حكومت پيامبر(ص)، كرامت انسان در حكومت امام علي(ع) و كرامت انسان در حكومت امام خميني(ره) بررسي مي شود.

کد خبر 297053

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha