۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۹

پورمختار در گفتگو با مهر:

قوه قضائیه گزارش کمیته ۳جانبه درباره پرونده بورسیه‌هارا بررسی کند

قوه قضائیه گزارش کمیته ۳جانبه درباره پرونده بورسیه‌هارا بررسی کند

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: قوه قضائیه برای بررسی پرونده بورسیه ها باید گزارش کمیته مشترک کمیسیون اصل نودٰ دویان محاسبات و کمیسیون آموزش که به این قوه ارسال شده است را بررسی کند.

محمدعلی پورمختار در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص بررسی پرونده بورسیه‌ها در قوه قضاییه، گفت: کمیسیون اصل ۹۰ گزارش مشترکی را با کمیسیون آموزش و تحقیقات و دیوان محاسبات در خصوص پرونده بورسیه‌ها تهیه کرده بود که نسخه‌ای از آن را به رئیس قوه قضاییه ارائه داد.

نماینده مردم کبودرآهنگ گفت: این گزارش رسمی به دفتر مقام معظم رهبری، دفتر رئیس‌جمهور و دفتر رئیس مجلس نیز ارسال شد.

وی ادامه داد: قوه قضاییه می‌تواند بر اساس این گزارش پرونده بورسیه‌ها را بررسی کند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ اظهار داشت: کمیسیون اصل ۹۰ نیز پیش از این اعلام کرده بود که بورسیه‌ها می‌توانند شکایت خود را به کمیسیون ارائه دهند.

پورمختار تصریح کرد: در همین راستا ۵۴ نفر به کمیسیون اصل ۹۰ از وزارت علوم شکایت کردند. پس از بررسی‌های انجام شده و دریافت گزارش از وزارت علوم حدود ۱۶ نفر اعلام کردند که گزارش وزارت علوم راجع به حل مشکلات این افراد محقق نشده است.

وی ادامه داد: وزارت علوم اعلام کرده بود که مشکلات این دانشجویان را برطرف کرده است اما ۱۶ نفر از این دانشجویان اعلام کردند که هنوز مشکلاتشان برطرف نشده است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ افزود: در راستای تعیین تکلیف این ۱۶ نفر و ۳۶ نفری نیز که به خاطر ارائه اطلاعات غلط محروم شده‌اند، کمیته مشترکی تشکیل شد که نمایندگانی از کمیسیون اصل ۹۰ و سازمان امور دانشجویان برای بررسی تک‌تک پرونده افراد معترض در آن حضور داشتند.

پورمختار گفت: این کمیته تشکیل شد اما به خاطر تعطیلی مجلس و نظر وزارت علوم مبنی بر لزوم تغییر برخی از اعضای کمیته، بررسی این موضوع به تعویق افتاد. البته ما تغییر اعضای کمیسیون را نپذیرفتیم و مقرر شد همان اعضا پرونده‌ها را بررسی کنند.

وی ادامه داد: قرار بود از این هفته کار بررسی این پرونده‌ها آغاز شود اما هنوز گزارشی ارائه نشده است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص مشکلات بورسیه‌ها برای جذب در هیات علمی دانشگاه‌ها و اظهارات روسای وزارت علوم مبنی بر اینکه خود دانشجویان باید جایابی کنند، گفت: در کمیته مشترکی که با حضور وزیر علوم و سایر دستگاه‌ها تشکیل شده بود، مقرر شد وزارت علوم برای هیات علمی شدن دانشجویان بورسیه جایابی کند و این اقدام جزو تکالیف وزارتخانه است.

پور مختار ادامه داد: در همان کمیته مقرر شد اگر وزارت علوم نتوانست جایابی کند، دانشجویان بورس باشند و هزینه‌هایشان پرداخت شود اما تعهد دانشجویان برداشته شده و آزاد می‌شوند و می‌توانند هر جایی که دوست داشتند برای کار در آینده حضور یابند.

کد خبر 2974590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha