۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۴۴

با مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد؛

۱۰۰ دستگاه اتوبوس تندرو در مشهد به بخش خصوصی واگذار شد

۱۰۰ دستگاه اتوبوس تندرو در مشهد به بخش خصوصی واگذار شد

مشهد- اعضای شورای اسلامی شهر مشهد طی مصوبه ای با واگذاری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس اسکانیای سه محور برای بهره برداری در خط سه سامانه اتوبوسرانی تندرو موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای شورای اسلامی مشهد ظهر سه شنبه در نودمین جلسه علنی که در سالن جلسات تالار شهر برگزار شد طی مصوبه ای با واگذاری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس اسکانیای سه محور برای بهره برداری در خط سه سامانه اتوبوسرانی تندرو موافقت کردند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به این مصوبه اظهار داشت: تاکنون ۸۲.۵ درصد هزینه خرید اتوبوس های شهری را دولت و ۱۷.۵ درصد را شهرداری تامین می کرده است که در همین خصوص شهرداری مشهد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تندرو را برای استفاده در خط سه مسیر تندرو به بخش خصوصی واگذار کرد.

سید جلال فیاضی با بیان اینکه شهرداری باید درآمد حاصل از فروش ۱۰۰ دستگاه اتوبوس را برای احداث مسیر اتوبوسرانی و خرید اتوبوس استفاده کند، افزود: مدت قرارداد ارائه خدمات توسط شرکت طرف قرارداد ۱۰ سال است و نیز براساس این مصوبه این اتوبوس ها با درصدی بیشتر از قیمت تمام شده به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی با اشاره به بهای تمام شده جابجایی مسافر در خط سه سامانه اتوبوس رانی تندرو عنوان کرد: این نرخ امسال چهار هزار و ۵۰ ریال است.

شهردار مشهد نیز در این نشست با بیان اینکه در گذشته واگذاری اتوبوس به بخش خصوصی با ۱۷ درصد قیمت تمام شده انجام می شده است، اظهار داشت: این یکصد دستگاه اتوبوس تندرو با قیمت ۵۶۰ میلیارد ریال خریداری و به قیمت ۶۰۰ میلیارد ریال به بخش خصوصی واگذار می شود که این امر زمینه را برای خرید مجدد دستگاه های اتوبوس فراهم می کند.

سید صولت مرتضوی افزود: مسیری که خط سه سامانه اتوبوسرانی تندرو طی می کند از شهرک شهید رجایی آغاز و تا انتهای امامیه منطقه قاسم آباد به طول ۲۵ کیلومتر است که سالانه پیش بینی می شود که ۴۰ میلیون مسافر را جابجا کنند.

کد خبر 2977584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha